Massa massa plugg..

Fick sluta tidigare än vad jag trodde idag, redan vid halv 6 :) Det var ju tur det, för jag behöver verkligen plugga :o Har svenskaprov imorgon + glosor och text i engelska -.- Så nu sitter jag här och pluggar för fullt. Kommer väl antagligen få sitta här större delen av kvällen..

Godmorgon :)

Fick lite sovmorgon idag faktiskt, eller ja behövde iaf inte gå upp vid 5. Ska ut på APU idag ju. Börjar klockan 10 och slutar 7.

Men nu ska jag fixa till mej lite och så.. Skriver om dagen när jag kommer hem.

DAGENS..

dagens vill ha: nya kläder!
dagens klädsel: skjorta, skärp och leggings.
dagens smink: brunkräm, puder, solpuder, kajal, mascara.
dagens frisyr: toffs, med fläta i luggen.
dagens låt: lady gaga - paparazzi
dagens planer: överleva dagen!
dagens saknad: linnea.
dagens dummaste: tro att man är så pass smart så man kan med en kopiator i bibblan.
dagens bra: skolan gick ganska snabbt idag (y)
dagens lyckade: jag kommer inte på nåt jag lyckats bra med idag? :o
dagens misslyckade: inte börjat plugga än -.-
dagens drog: musik.
dagens köp: ingenting.
dagens godis: inte en enda godisbit, stooolt!
dagens humör: ganska uttråkad.
dagens ord/mening : afro (eftersom håret på dockan jag hade idag var typ som en stor boll, hur tovigt som helst)

Tapet ?

Var ju och kollade på tapter i går som sagt. Kunde inte bestämma mej i affären, så jag tog hem lite prover.
Har funderat lite nu och tror jag har bestämt mej för att ha den här tapten som fondtapet:



Vad tkr ni om den som fondtapet och sen resten av väggarna vita? Hiss/Diss?


Linda har varit här :)

Bara några minuter efter att jag kommit hem sen efter att ha varit och kollat på tapeter kom Linda hem till mej :) Var ju ett bra tag sen sist, så vi hade såklart myyycket att snacka om, haha. Några bra bilder blev det dock inte den här gången heller. Vi lyckas tydligen aldrig fastna på bild. Men mycket trevligt hade vi iaf ^^

Nu tänkte jag gå och kolla om det finns nåt kul på tv. Men skulle ju inte precis tro det..

Godmorgon!

Ska typ fixa mej och så nu, sen sticker jag och pappa och kollar tapeter till mitt rum. Kanske hittar vi nåt, kanske inte. Vi får se hur det blir med det, i tanke på att jag är så kräsen.
Skriver mer sen när jag kommer hem (:

Börjar bli lite småtrött nu..

Sitter och snackar med bästa Johanna på msn nu :) Gjorde en header till henne för jag hade ändå inget annat för mej ^^ Är ju inte världsbäst på det där med design, men jag lär mej ju.. (a)

Tänkte faktiskt att jag snart skulle sova lite. Imorgon blir det nog iväg och kolla på tapeter till mitt rum och sen kanske träffa Linda.
PUSS PÅ DET'

Hemma även idag..

Hade ställt klockan på 6 och jag gick faktiskt upp då också. Men sen kände jag bara att jag inte orkade göra mej i ordning och gå till skolan. Så jag stannade även hemma idag. Missar ju inte särskilt mycket eftersom vi bara har 2 lektioner idag.
Ska nog krypa ner i soffan och mysa framför en film nu :)


Stannade hemma idag

Stannade som sagt hemma idag och bara vilade. Största delen av dagen sov jag faktiskt. Men lite tv och film hann jag såklart med :) Självklart kollade jag på idol också (y)
Tänkte faktiskt gå till skolan imorgon om jag inte är allt för krasslig när jag vaknar. Men jag känner mej redan mycket bättre nu så det ska nog inte vara några större problem. Dessutom har vi bara 2 lektioner imorgon :)

sjuuk

Härligt med sovmorgon säger jag bara! Tog bussen in till stan vid halv 10 idag. Första lektionen var datakunskap som vi fick gå ifrån efter typ 20 minuter eftersom vi skulle ta kort till våra id-kort. Igår tog vi ju gruppbilden.. Usch, va jag hatar skolfoton -.- Aldrig kan man ens se lite normal ut. Vi får se hur det blir detta året.
Efter vi tagit korten gick vi iaf tillbaka till lektionen. Runt 12 sen gick jag hem för jag mådde verkligen inte bra. Tror jag är hemma imorgon också och försöker bli frisk till helgen sen :)

Jag har blivit förkyld! :o

Igår när jag gick och la mej så var jag helt täppt i näsan och nu är jag förkyld också -.- Kommer ju säkert se pigg ut på skolfotot imorgon då.. Får hoppas på att det blir bättre snart!

Lååång skoldag idag, kändes väldigt lång iaf. Vi har ganska många lektioner på måndagar så det är väl därför.
Efter skolan gick jag en runda på stan och då möter jag Johanna :) Försökte hitta plats att vara på apu till mej, utan att lyckas. Platserna ska ju egentligen vara klara till imorgon.. Men jag ska försöka fixa det imorgon ;) Annars vet jag inte vad jag gör faktiskt :o

Hur gick det då med sakerna jag skulle fixa i helgen?

Jodå, jag fixade det mesta förutom naglarna. Eller ja, jag började måla dom och så men sen blev det kladdigt och dåligt så jag tog bort det. Ska fixa det imorgon ist ;)

Tänkte lägga mej nu, ska ju faktiskt upp tidigt imorgon. pusshej'

;)


Söndag.

Ännu en trist dag.. Men jag har iaf lite att göra idag, så jag kommer kanske inte bara sitta och inte göra något alls. Än så länge har jag hunnit med att städa rummet, som verkligen behövdes. Kollade också på en film med syrran i morse ;)
Tänkte att jag snart skulle fixa mina naglar, för det behövs också. Sedan ansiktsmask kanske?

090919.

Varit på kalas hos farmor idag ^^ Lite långtråkigt faktiskt, haha. Men man fick ju träffa kusinerna och så iaf :) Dom träffar man ju inte allt för ofta. Och farmor är så söt av sej att hon alltid köper en liten bakelse till mej när hon ska ha tårta med marsipan eller grädde eftersom hon vet att jag inte tkr om det (a) Sen efter fikan stack jag hem, för jag pallade inte vara kvar där.



.. och så här såg man ut idag ;)

Innan helgen är slut..


Hemmakväll :)

För det första ska jag bara säga att blekningen av min utväxt gick bra idag (y) Nu är jag helt blond igen. Kanske sista gången nu innan jag färgar håret brunt, vem vet. 

Har haft det ganska mysigt ikv faktiskt, här i min ensamhet. Lagat god mat, kollat på idol och Dirty Dancing och så ;)
Nu är jag faktiskt ganska trött, haha. Så det blir nog att lägga sej hyfsat tidigt trots att det är fredag :p

Datakunskap.

Bloggar ifrån datakunskapen, nu igen. Vi håller på med övningar i word, och snart slutar vi lektionen :) Härefter ska jag ta en buss till frisören, men egentligen slutar vi inte nu. För vi har estetisk verksamhet härefter men det skiter jag i. Ska få min utväxt fixad :)

kom precis ut ur duschen.

Precis duschat och så. Tänkte snart krypa ner till sängs, ska bara torka håret och sånt först ^^


hörs imorgon, pusshej :*

Kolla vad duktig jag har varit (a)




:)

Tänkte baka chokladmuffins nu, lagom innan idol börjar :) Mums!


H E M M A !

Underbart skönt att vara hemma redan! Slutade ju vid 12 idag så jag kom hem för ett bra tag sen :)
Vi hade bara 2 lektioner idag, då vi rullade permanent och gick igenom några ordklasser. Ganska soft!

Nu ska jag bara slappa här hemma i min ensamhet.. :)

Godnatt typ,

Ska tvätta bort sminket och sånt snart. Sen blir det sängen och läsa lite på svenskan typ.
Soft dag imorgon, slutar redan vid 12 :) Skönt!

Sov så gott nu!


Snart idol :D

Snart blir det att sjunka ner i soffan och kolla på idol. Tummen upp!

Vad tycks om..

att jag färgar håret brunt snart? Tänkte göra det i höst/vinter.
Sjukt sugen på det iaf!


HISS/DISS?

Sitter på datakunskapen nu.

Vaknade runt 6 imorse och tog sen bussen 2 timmare senare. Var ungefär i skolan 1 timme innan lektionen började. Snacka om segt -.- Men så är det ju när man bor utanför centrum..
Nu har iaf lektionen börjat, datakunskap. Vi ska typ svara på frågor om word eller nåt sånt. Alla vet väl hur man tex gör fet stil.. Tråååkigt. Men det är ju iofs bättre med datakunskap än engelska och svenska som vi har sen.

..

Godnatt, är sjukt trött!


Blir plugg nu -.-

Orkar verkligen inte, men jag måste verkligen ta tag i mina läxor nu innan idol börjar. Har engelska och svenska att göra. Svenskan går väl an, det är bara några ordklasser man skulle läsa om. Men engelskan .. text och glosor att kunna till imorgon. Jag som verkligen älskar engelska.. -.- Toppen! :o

sova snart

Nu blir det snart att krypa ner i sängen och sova lite.
Ska ju faktiskt upp vid 5 imorgon -.-
Godnatt alla söta bloggläsare :)


väntar på linnea.

Sitter här med en klubba i munnen och väntar på att Linnea ska komma hit nån gång. Klubban är från godispåsen som Linnea och jag köpte efter skolan idag. Hade lite tid över eftersom min klass inte behövde ha engelska idag, för läraren var sjuk :D :D Men kanske inte var så bra ändå.. För än en gång så slösar Linnea och jag pengar på godis. Så typsikt oss. Säg nån gång vi inte gör det liksom? -.-

När Linnea kommer hit ska vi bränna nån film till henne och sen vet jag inte vad vi gör. Men det är sånt man märker ;)

söndag

Finns verkligen inget att göra på söndagar? Har bara gått runt här hela dagen, och inte tagit ett steg utanför huset. Sanningen är nog att jag faktiskt inte orkar. Det är bara så att på söndagar ska man slappa :)

hem snart..

Ska snart dra mej härifrån. Har haft det jättetrevligt, men det är såklart jätteskönt att få komma hem och bara gå runt och slappa.
Tror att det blir en ganska lugn lördag för min del, och det kan vara sjukt skönt ibland :) Nästa helg blir det ju många kalas att gå på.. 

Bloggar mer sen när jag kommer hem, skulle jag tro! :p


Johanna gästbloggar :)

Hej allihopa!
Johanna gästbloggar Emmas blogg för att Emma fixar mitt hår. Mitt hår ser ut som en hårboll men är mycket fint! Innan idag har Emma och jag ätit frukost, snackat, lyssnat på musik och fixat lite i Photoshop. Våran dag kommer bli riktigt bra, för vi ska kolla på film och äta glass, muuuums :) Senare vet vi inte vad vi ska hitta på, men vi kommer säkert på något bra.
Hejsvejs för denna gången, men vi hörs säkert igen nån gång. 
Kram!

godmorgon.

Johanna och jag vaknade för en stund sen bara. Nu ska vi snart ner och käka frukost och så.
Sen vet jag inte vad vi ska göra, men vi kommer säkert på något, haha.


fredagsmys hos bby :)

Sitter här hos Johanna nu och lyssnar lite på musik och så :) Det har varit en riktig mysig kväll med idol, gott att äta och allmänt dålig humor (a)
Just nu är Johanna inne i badrummet och tvättar bort sminket och snart är det väl också min tur ^^
Vet faktiskt inte vad vi ska hitta på nu men vi kommer nog på något snart.. :)

Snart åker jag till Johanna :)

Kom hem runt 3 idag för vi fick sluta tidigare från bilden, kalasbra :) Har bara typ bara slöat framför tv:n sen jag kom hem. Är så sjukt trött om dagarna nuförtiden..
Snart sticker jag iaf till Johanna, och så sover jag där inatt.

Puss på det :*


Datakunskap.

Sitter i skolan nu och har datakunskap, hur segt är inte det egentligen? :o Sen estetisk verksamhet, och inte sluta förrän lite innan 4. Pallar verkligen inte.

Bloggar sen igen när jag kommer hem igen, om jag överlever de här 2 lektionerna..

Bad day ..

Seg j*vla skoldag idag. Först får vi stå och rulla permanent i flera timmar. Efter det får vi veta att ist för att sluta 5 i 1 på fredagar ska vi sluta 10 i 4 bara för att vi skulle lägga till estetisk verksamhet :o Fatta att vi blev sura, arga, deprimerade och allt sånt. På fredagar ska man sluta tidigt.
Skoldagen slutade med orientering på idrotten. Men gick väl ganska bra ändå. Sofia och jag hittade 3 kontroller, med bara lite hjälp.. haha. 
Efter idrotten drog jag mej in till stan och där träffar man Isa och några :) Sen drar jag mej vidare till min sånglektion halv 4 och träffar Linnea efter då vi tar en runda på stan.

Nu sitter jag bara här och segar.. Men snart börjar väl idol och då ska man självklart kolla på det :)

.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det idol, såklart.

Puss, hörs sen :)

090909.

Vaknade vid halv 7 idag, härligt med sovmorgon.. Halv 7 låter ju inte precis som sovmorgon, men jag får ju faktiskt sova ca 1 ½ timme längre än vad jag brukar de flesta dagarna. För det mesta blir det ju att gå upp klockan 5 och då känns det grymt skönt att få sova till halv 7 någon gång. 
Vi hade datakunskap, svenska och engelska idag. Typ den segaste dagen på veckan. Det enda positiva med onsdagar är sovmorgonen :) 

Sitter nu här och är grymt irriterad på att mitt bredband inte funkar -.- Fick koppla in mobilen till datorn och köra internet genom den, men det kostar ju och går lite långsammare.. Men det får funka för tillfället.

 


Sista inlägget för idag ..

Ska snart gå och tvätta bort sminket och förbereda lite inför skoldagen imorgon. Sen går jag nog och lägger mej. Får sova lite längre imorgon eftersom vi har sovmorgon, tummen upp för det (y) Känner att jag verkligen behöver det asså.

Just det, glömde berätta innan att jag beställt tid hos frissan nästa vecka. Perfect! Kan verkligen inte ha utväxt på skolfotot som vi tar sen veckan därpå.


Sov så gott nu snyggfisar :) vi hörs imorgon!

Plugg -.-

Tog en liten paus från min engelskaläxa för att skriva ett litet inlägg så ni vet att jag lever (y) . Var några ord och nån text vi skulle kunna till imorgon. Men jag orkar inte bry mej så jättemycket om det för vi skulle ändå inte ha skriftligt förhör på det imorgon. Så är snart klar med det, skönt :) 

Snart börjar IDOOL :) och det ska jag såklart inte missa. Det är ett måste att se, haha. 

Hörs senare, puss :*

Godnatt bloggen (;

Nu kryper jag ner till sängs ^^


PUSSSS :*

Måndag.

Fick sova lite längre den här måndagen än andra för vi slapp kontakstunden, mentorstunden, eller vad ni nu vill kalla det. Skönt!
Tror det eller ej, men jag tycker faktiskt att dagen gick ganska fort trots att det är måndag.
Efter skolan blev det en snabbis på stan med Linnea :) Sen tar vi bussen hem och gör bort oss totalt, haha!



Ikv kommer nog Linnea hit en stund, trevligt (:

Nu blir det kalas (:

Ska åka alldeles strax. Hade tänkt att göra en dagens outfit men det hinner jag inte nu så det kanske bli sen när jag kommer hem.

Hörs när jag kommer hem, puss :*


Godmorgon bloggen :)

Tänkte snart hoppa in i duschen och ta en lång varm dusch, skönt! Måste sen välja kläder till idag för vi ska ju på kalas. Vad kan man ha på sej? :o

Puss på er, hörs senare :*
Ska försöka blogga sen innan jag åker..

JAG BARA MÅSTE HISSA..


Ola är med på sommarkrysset och han har plattat håret! Love it :)

Stan idag.

Hittade en del saker idag faktiskt :)









Lång cardigan, Gina tricot 199:-
Blåvit skjorta, Cubus 299:- - 30%
Grått linne, Gina tricot 99:-
Randig tröja, Gina tricot 149:-
Ring, Kicks 59:-
Parfym Naomi Campbell Cat deluxe At night, Cubus 195:- -15%

Hiss&Diss


Koftor
Nu känner man att det börjar bli höst ute och vad är inte mysigare än koftor då. Eller hur älskar vi koftor? :)
Måste inskaffa flera nu till hösten!




Regn
Nej, vi gillar verkligen inte när det regnar. För det första förstörs frisyren som man stått hela morgonen och plattat för att få rakt, sen rinner sminket och du blir helt dyngsur. Ingen höjdare precis.
Igår verkligen öste det ner och sen skulle vi ha idrott ute i det skitvädret, snacka om att håret inte precis var platt efter den lektionen.. Regn = stor diss!

Äntligen fredag igen :)

Fredagar är verkligen softa. Bara 2 lektioner, som dock kan vara lite sega. Men det gör inte så mycket när man ändå slutar tidigt.
Efter skolan idag gick jag runt lite på stan och kollade, hittade inget speciellt men gick iofs inte så länge. Är verkligen sugen på att skaffa lite nya kläder så det kanske blir att åka in imorgon igen och kolla. Vi får se hur det blir med det ;) Köpte iaf solpuder idag. Det var behövligt då jag tappat mitt gamla i golvet och som sen gick i tusen bitar.
Träffade sedan Linda och så sällskapade hon mej en stund på bussen :)

Nu sitter jag hemma och har ingen aning om vad jag ska göra en fredagkväll som denna? Inte kan jag komma in på facebook heller och jag har ingen aning om vad som är fel :o

Tisdag.

Upp tidigt igen då på morgonen och sen hinna med bussen vid 7, sjukt segt -.-
Skolan var ganska chill. Vi har rullat och rullat och rullat våra dockhuvudens hår, i princip hela dagen faktiskt. På eftermiddagen sen fick vi också schamponera varandras hår och sen föna och platta. Ganska kul faktiskt :)
Dessutom fick vi idag veta att det kommer börja en ny i vår klass imorgon, och vi har ingen aning om vem det är. Ganska nyfiken är man såklart ^^

När jag kom hem blev det att äta lite och sen slappa vid tv:n. Satt och kollade på sista avsnittet av Prison Break som jag inte sett innan, bara spelat in det. Usch, va hemskt avsnitt. Tårarna bara rann på mej :( Vilken lipsill jag är, haha.


Smygbild på Stina, från idag i skolan ;)

RSS 2.0