praktik dagen lång

Har varit på praktik idag och därför har det blivit lite dåligt med inlägg. Hade tänkt slänga in nåt inlägg imorse, men glömde typ? Hur jag nu kunde glömma det, men skyller på att jag var extremt trött. Men vad säger man, minne som en guldfisk?
Är iaf väldigt, väldigt trött nu. Om jag var trött imorse så är det ingenting om man jämför med nu. Kommer nog sova gott inatt iaf ;)

PROJEKTARBETE?!

Nu är det så att vi ska lämna in vår idé för våra projektarbeten denna veckan. Jag är lite ute i det sista och har ännu inte bestämt mig för vad jag vill göra. Har bara några tankar på vad jag kanske skulle kunna göra.
Är det någon som vet nåt superduperbra som jag kan ha som projektarbete, så kan ni ju gärna dela dessa idéer med mig ;)


Mobilinlägg - sitter på bussen hem nu från...

Mobilinlägg - sitter på bussen hem nu från skolan. Nu är äntligen första kundpasset avklarat, underbart! Att jag alltid lyckas få stora superjobb med klipp, färg, sling, det är en gåta. Men det gick bra, tog bara ganska lång tid. Men hon verkade nöjd och det är väl det viktigaste. Nu ska jag hem och äta, svälter!


bio, idag igen.

Haha, mycket bio det blev den här helgen. Ikv var jag och såg på Försvunnen. Kändes lite som ett måste när man bor i karlskrona ;)


jag saknar dig

Malin och jag såg Jag saknar dig igår på bio. Det var en sorglig film det :( men det visste vi ju redan innan. Man satt där med en klump i halsen och blanka ögon. Men den var faktiskt ganska bra, helt klart sevärd.


mobilblogg

Blir ett litet kort inlägg även idag. Fredag idag ju och vilken bra dag det faktiskt blev :) Fredagsmys i skolan med filmen hairspray och ikv blev det biomys med Malin :) svarar på kommentarer och skriver mer imorgon;) eller ja, idag blir det ju nu.

mobilblogg

Vi har bara 2 lektioner på torsdagar. Slutade vid 11. Skönt att även vi får sluta tidigt ibland. Fast trots att vi slutade så tidigt idag så var jag helt slut när jag kom hem. Hängig och ont i halsen, håller nog på att bli sjuk. Fast det är väl kanske inte så konstigt när folk går runt och hostar i skolan.

nytt från h&m

Hittade den här söta blusen inne på h&m igår. Kostade bara 99 kr, vilket kap!


bredbandet är tillbaka!

Har inte haft nån lust att blogga efter att bredbandet inte funkade. Hade bara blivit en massa tråkiga mobilinlägg och det kunde vi lika gärna vara utan. Men nu är vi på g igen ;)
Är hemma idag. Egenligen har vi praktik på onsdagar, men vi är ju alla lite sega fortfarande, så varför börja denna veckan? Inväntar också svar på om jag kan vara på samma ställe som jag varit på innan. Ska ringa dit idag och se vad dom säger. Annars är det bara ut och leta upp en ny plats helt enkelt.
Ska också idag försöka att göra lite skolupggifter vi fått. Verkligen tur att internet funkar igen. Vad tusan skulle jag annars suttit hela dagen och gjort?

mobilblogg

Idag började skolan igen, första dagen på sista året. Allt går så fort! Vi hade fått veta innan att vi skulle gå heldag idag. Hemskt tyckte vi när det var första dagen. Men det var inget jobbigt alls. Först snackade vi lite och fick allmän info. De sista timmarna sen hade vi egen hårvård. Så nu är iaf den extremt fula utväxten borta ;) Ikv har det blivit lite mys med familjen. Mitt bredband funkar inte så det är därför det får bli mobilblogg nu. Hoppas det blir fixat snart. Hur ska jag annars klara mig?

"nya" shorts

Min lillasyter rensade ut sin garderob häromdagen och då fick jag ett par shorts hon inte kunde ha längre. Sjukt att jag ärver kläder av min tre år yngre syster, men hon har verkligen växt om mig med hästlängder! Haha. Vi brukar egentligen inte ha samma klädstil, men dessa jeansshorts var det inget fel på ;)


sista dagen

Den allra sista dagen på mitt sista riktiga sommarlov, va hemskt :( Idag ska jag verkligen bara njuta av ledigheten! Har inte klätt på mig eller gjort mig i ordning alls idag, ska bara stanna hemma hela dagen lång. Sen är det ju lite småfix som måste fixas till imorgon. Måste planera lite vad jag ska ha på mig och så ju. Ja, vad tusan ska man ha på sig? Gör nog en ansiktsmask sen också, riktig avkoppling! ;)

skönt att va hemma!

Var som sagt på liseberg igår. Vi hade superkul! Vi började med flumriden och jag blev verkligen hur blöt som helst. Allt blev blött. Mobilen jag hade i fickan blev blöt och det  är väl ett under att den faktiskt funkar nu utan problem. Sedan åkte vi inte den mer.. haha.
Runt 7 var vi väl ganska nöjda och orkade oss inte på fler karuseller. Då gick vi till chokladhjulen ist. Men har vi nån tur? Inte det minsta! Jag vet inte hur mycket pengar vi slösade där..
Sen åkte vi in till nordstan och hann kika lite i affärer i typ en halvtimme innan de stängde. Efter det gick vi bort till tågstationen och satte oss.
Tåget gick hem vid typ kvart i 9. Eller hem och hem.. det fanns inga sena tåg hem till kna. Vi åkte ner till lund där vi bytte till ett tåg till bromölla och där blev vi hämtade och körda hem till martina. Fick sova hos henne inatt. Tog tåget till kna imorse och sen en buss hem. Var väl hemma nån gång efter 12 tror jag. Jag är verkligen hur trött som helst idag efter allt farande hit och dit med bussar och tåg. Men det var värt det :)


Mobilinlägg - är på Liseberg med min finis...

Mobilinlägg - är på Liseberg med min finis martina :) en ganska hastig och spontan resa. Tågbiljetterna bokade vi sent igårkväll och imorse åkte vi! Nåt kul måste man ju göra de sista dagarna innan skolan börjar ;)


;)




Jag tycker tandkrämsskum är äckligt


Jag har nästan alltid långa naglar,
trivs inte i korta


Jag är duktig på matte


brownie

Köpte en ny väska på accent häromdagen. Den kostade i vanliga fall 399 kr men var 100 kr rabatt på alla väskor när jag köpte den. Bra va? :) Brukar nästan alltid bara köpa svarta väskor, så nu var det banne mig dags för en brun.


mer uppdatering? javisst!

Nej, det här funkar inte. Nu måste det bli bättre uppdatering!
I promise :)


lite sliiten

Blev ingen bra uppdatering igår, själv gjorde jag inte ett enda inlägg.
En ganska lång och sjuk natt igår. Men båda bra och dåliga stunder :) Började med förfest på dragsö camping och runt 11 gick vi in mot stan. Tog väl kanske trekvart, det var en bit att gå. Sen blev det sailet, playbar, där dom spelade för tok för hög musik för mina öron med tinnitus :( och tillslut hamnade vi i en båt. Vid halv 5 tog vi en taxi hem till campingen igen och nån gån efter 5 tror jag att vi la oss. Får tacka för en trevlig kväll/natt! och idag är man såklart lite trötter :)

mobilblogg

Hej Emmas läsare! Idag har Emma varit och hämtat mig på bergåsa i hennes snygga bil! Vi har klippt varandras hår och sitter nu i ett tält och väntar på goda drinkar. Emma oroar sig över hennes läppstift och jag äter chips och Stina är i tid puss och kram skumbanan /hemliga gästbloggare Ps. I'll be back

Mobilinlägg - nyss solat en 20-minutare. N...

Mobilinlägg - nyss solat en 20-minutare. När solen inte vill titta fram får man helt enkelt improvisera lite ;) nu ska jag återgå till mina ärenden. Ska möta upp Stina nu.


det är fredag idag

Asså det är redan fredag? Om exakt en vecka sitter vi i skolan igen.. :(
Men tänkte bara slänga in ett inlägg nu lite snabbt, eftersom det inte blev så många igår. Har lite bråttom nu, ska med bussen som går vid halv 1 och jag har inte ens klätt på mig än :o Har några ärenden på stan som jag måste fixa.
Hörs sen!

sålänge bjuder jag på en bild från igår.

mobilblogg

Påväg till Kalmar nu. Förmodligen blir det inte så bra uppdatering idag, men jag ska försöka komma ihåg bloggen. HOPPAS BARA INTE ATT DET BÖRJAR REGNA. Någon mer som är i Kalmar idag?

min kväll

Syster och jag har varit hemma själva hela kvällen. Det händer faktiskt inte så ofta att vi bara umgås, men det händer! Vi hade det faktiskt jättemysigt ikv. Vi tog fram vårt gamla gamecube och spelade gamla spel med super mario. Haha, kul! Sedan satt vi och glodde på nån film som gick på tv. 
Nu blir det snart sängen, tror jag. Och imorgon blir det kalmar. 
Godnatt  


-

Vill du ha fler läsare?
Klicka


godmorgon bloggen


Har precis ätit frukost, nybakade scones och juice. Mumma :D
Vad gör ni idag?


tisdag

Har spenderat halva dan med linnea. Kom väl till henne vid typ halv tolv. Vi började med att klippa hennes hår. Tog en ganska rejäl bit eftersom det var ganska slitet. Efter det färgade vi det brunt, så hon slapp utväxten. Spenderade ett par timmar där i hennes badum, haha. Efter det kollade vi på trassel. Hihi :)
 

gammal bild.

Hur man animerar bilder..

Det var några av er som frågade hur jag gjorde mitt bildspel/animation ett par inlägg här under.
Tänkte nu visa er hur jag bar mig åt. Jag använde mig av gimp. Men det finns förstås andra sätt att göra detta på. Gimp är ett gratis program som man kan ladda ner från internet.

Börja med att öppna upp Gimp.
Gå in på arkiv - öppna.. och välj den första bilden du vill ha med i animation.
Bilden blir ett lager och det ser ut ungefär såhär:

Dra sedan det andra bilderna du vill ha med till där pilen visar. Du kommer då få många lager.
Då ser det ut såhär:

Om dina bilder är mycket stora, kan det vara bra att göra dem mindre. Högerklicka på varje bild och välj - skala lager.. Ändra sen genom att ändra värdena i höjd och bredd. En fördel är såklart om man gör bilderna lika stora. Ifall du gör detta, blir det som en ram runt bilderna. Då trycker du uppe på bild - storlek på rityta.. och väljer samma höjd och bredd som bilderna. Sen trycker du centrera och efter det ändra storlek.

Nu är det dags att göra animationen. Gå in på filter - animation - optimera (för GIF). Nu ser du att efter varje bildnamn kom (100ms), det här är hur snabbt du vill att bilderna ska visas. Du kan ändra det genom att högerklicka på varje bild - redigera lagerattribut. Sen kan du  ändra 100 till nåt annat tal. 100 ms går väldigt snabbt..
Sådär nu är det dags att kolla på resultatet. Gå in på filter - animation - uppspelning.. sen är det bara att klicka på play. Nöjd? Då ska vi spara.. Gå in på arkiv - spara som.. Nu döper du din fil och du ska spara som gif, alltså filnamn.gif. I nästa ruta ska du sen trycka spara som animation. Sen får du välja om du vill ha konventera till indexerat eller gråskala för gif klarar inte vanliga färger tydligen. Inte vad jag har kunnat fixa iaf. Tryck sen på export. Sen kommer en ny ruta upp och då är det bara att trycka spara.
Så, nu var det klart! Krångligt? Ja, en aning. Finns annars sidor på internet där man kan göra liknande.

Mobilinlägg - bakat chokladbollskaka med l...

2011-08-08_15_02 (MMS)

Mobilinlägg - bakat chokladbollskaka med linnea. Haha, gottegrisar ;)


mobilblogg

Är ganska trött nu. Precis kollat klart på en film och nu blir det sängen. Tänkte bara slänga in ett litet inlägg innan jag somnar, för det gör jag snart. Svarar på resten av kommentarerna det första jag gör imorgon när jag vaknar. Så godnatt nu, sov gott!

Vet du detta om mig? ;)



Jag är ca 168 cm lång


Ett tag i 8:an gick jag runt med kolsvart hår


I början av mellanstadiet gick jag på ridskola


Jag har haft tandställning


rix fm växjö


Mobilinlägg - runt 12 idag gick jag hem ti...

Mobilinlägg - runt 12 idag gick jag hem till linnea för att fixa hennes hår inför ett bröllop hon skulle på. Blev ganska stressigt där ett tag, men det löste sig :) sen har jag suttit och fixat lite i min dumma dator som bara vill hänga sig hela tiden. Kanske inte så konstigt eftersom den är helt överfylld med massa skräp. Måste ta tag i det nån dag och radera allt som bara ligger där helt i onödan. Hade tänkt lägga in lite bilder från rix fm också, men det får bli imorgon ist :) haha, det lovar jag faktiskt.


Mobilinlägg - blev ju verkligen många inlä...

Mobilinlägg - blev ju verkligen många inlägg under dagen. Men tiden gick så fort och så stod man plötsligt där i trängseln vid scenen. Nu ska jag sova, för ska nog upp hyfsat tidigt imorgon. Lovar att det blir bättre uppdatering imorgon. Godnatt :)


mobilblogg

Har inte hunnit göra nåt inlägg än idag. Vaknade ganska sent och så fort jag kommit upp, hoppade jag in i duschen. Sen blev det frukost lite snart för att sen göra mig i ordning. Sitter för tillfället i bilen, påväg till Växjö. Hoppas på att hinna med lite shopping. Sen ikv är det ju rix fm! Ska försöka hinna med att slänga in några mobilinlägg under dagen och även svara på era kommentarer :)

BRIDESMAIDS

Ska dra in till stan nu. Blir bio ikv! Bridesmaids. Nån som sett den, är den bra?

sol & veckorevyn


Sitter ute i solen och njuter med det nyaste numret av veckorevyn. Kan inte bli så mkt bättre ;)

alla har vi varit små


 haha, glad flicka?

presentkort

En kväll förra veckan, kom min handledare från mitt sommarjobb hit och knackade på dörren. Verkar som dom varit nöjda med mig. Hon gav mig iaf ett litet kuvert och i det låg ett presentkort på glassiären. Väldigt gulligt av dom. Hade verkligen inte förväntat mig det.



GODMORGON.

Godmorgon. Vaknade bara för en stund sen. Kunde verkligen inte somna inatt. Vred och vände på mig och låg helt klarvaken och bara blundade. Inte trött för fem öre. Men tillslut, efter typ 58037587535 år, så lyckades jag väl somna.
Solen skiner även idag, så man får väl gå ut sen och bättra på brännan ;)



Mobilinlägg - just nu: sitter på coffehous...

2011-08-02_20_27 (MMS)

Mobilinlägg - just nu: sitter på coffehouse med mina söta flickor. Mysigt! :)


SOMMAR OCH SOL




-

Beyoncé - Best thing I never had

Godmorgon alla söta!

Precis ätit frukost och så. Nu ska jag ut i SOLEN. Sommarväder idag, superhärligt!
Hörs sen ♥


RSS 2.0