Ett litet mobilinlägg innan jag lägger m...

Ett litet mobilinlägg innan jag lägger mig.. Var trött som vanligt efter jobbet och ville bara sova. Men ist fick jag byta om till nåt finare och göra mig i ordning. Pappa fyller nämligen år idag så det har varit fullt av folk här hela tiden, och fortfarande är det så. Men nu sket jag i dom och gick och la mig (: imorgon är det ju sista jobbdagen!


28 juli

Ganska okej dag. Var fler barn idag, så lite mer fanns det att göra. Jobbiga var dom såklart ibland, men tiden gick iaf snabbare. Och jag somnade inte, tummen upp!
Nu är det bara 2 dagar kvar och sen får jag ledigt igen :)


Nu ska jag städa och damma rummet. Buhu, tråkigt! :(

27 juli

Var tydligen helt utmattad idag. Jag råkade seriöst SOMNA under min rast, så den blev ju lite längre än den skulle. Haha!
Timmarna efter rasten segade sig fram dom också, precis som beräknat. Och när klockan blev 4 fick jag äntligen åka hem :)

Får bli ett litet mobilinlägg nu under m...

Får bli ett litet mobilinlägg nu under min rast. Klockan är typ 12 och det betyder att det är fyra timmar kvar att jobba! Och idag har timmarna bara segat sig fram, antar att det inte kommer gå särskilt snabbare nu efter rasten heller. Men det är bara att stå ut (: det är ju inte många dagar kvar nu!


26 juli

Får bara bli ett litet kort inlägg nu innan jag går och lägger mig.
Idag påbörjade jag min sista arbetsvecka! Ska verkligen bli hur skönt som helst att få sova ut nästa vecka :)
Och idag var det hur soft som helst. Det var nämligen bara 2 barn på dagis! Kan väl inte precis påstå att det var så ansträngade. Dessutom fick jag gå hem nån gång efter 2 för det var ingen mening att jag var kvar längre.


Nu blir det sängen, godnatt ♥

Helgen.

Igår tog emmelie och jag tåget till martina i mörrum :) Kul att träffa dom, för det var ett bra tag sedan sist.
Det blev tjejkväll med långa pratstunder, film, mat och annat gott och ett iskallt dopp i poolen ute i regnet. Sen tillbringade vi natten där. Var verkligen en kanonkväll :)
Vi tog tåget hem idag nån gång efter 1. 
Och idag blev det hasslödoppet med familjen och farmor & farfar, trevligt :)


Nu ska jag göra mig i ordning för sängen. Imorgon väntar jobbet!


VEM HAR NAMNSDAG IDAG? ;)


TORSDAG

Helt okej dag idag. Var som mest 6 barn på dagiset och efter lunchen var dom bara 3. Snacka om att det var lugnt då?
Men var riktigt varmt idag, så direkt när jag kom hem tog jag ett dopp i poolen för att svalka mig :) 
 
Nu blir det chill resten av kvällen, skönt!







det är inte lätt när det är svårt.

ONSDAG

Nu har jag jobbat halva perioden! Och idag gick dagen faktiskt ovanligt fort :) Ingen aning varför, vi gjorde inget speciellt direkt. JAG BYTTE T.O.M BLÖJA PÅ ETT BARN, eeuw? Inte min grej precis, men tror det eller ej, det gick faktiskt bra! 

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen. Imorgon väntar en ny dag ;)

20 juli

Nu tycker jag att det snart kan bli helg! Jag blir bara tröttare och tröttare för varje dag som går. Och när klockan äntligen blir 4 idag och jag får komma hem, blir jag påmind om att vi ska till mormor och morfar eftersom morfar fyller år. Det hade jag glömt bort helt! Men jag är snäll och följer med. Fast så social var jag nog inte, halva tiden låg jag typ och sov och den andra snackade jag i telefon med linnea. Haha! Sen gick jag hem efter fikan, ville bara komma hem.

Nu blir snart sängen, jag MÅSTE sova.

M Å N D A G

Var verkligen hur trött som helst på jobbet idag. Somnade nästan på min rast. Men det funkade iaf, var ju bara 5 barn. Lekte hårfrisör med dom, haha. Jag lär dom allt jag kan ;)
Men har nog aldrig varit så glad över att klockan blev 4 som jag blev idag. Var såå skönt att få komma hem.


Förresten, min minidator dog i helgen. Det gick bara inte att komma in i den, fastnade på första sidan :s Så den har vi lämnat in idag, men kommer inte få tillbaka den förrän nån gång i augusti. Tur att jag har en till dator!


Släktträff hos farmor och farfar

Klockan 4 idag åkte vi upp till farmor och farfar :) Åt god middag och hade allmänt trevligt. Först tänkte jag att jag bara skulle stanna där till efter maten men så stannade jag iaf. Måste ju vara lite social för en gångs skull.
Det var faktiskt kul sen :) Vi hade pilkastning och först gick det asbra för mig, men mot slutet gick det lite sämre ;) Några andra spelade krocket, men det var jag inte med på. Är verkligen asdålig på det och hade säkerligen kommit sist om jag varit med.
Drog därifrån nån gång vid 9, så har varit hemma ett tag nu.

Snart blir det sängen. Jobb imorgon ju!


och den bilden bjuder jag på ;)


Lite om igår :)

Hade som sagt supertrevligt igår :) Ganska händelserik kväll faktiskt. Några killar frågade om vi hade sett deras kompis med t-shirt och jeans, jag bara: jadu, det är ju ganska många som har det. haha! 
Och under brolle tappade jag tydligen mitt kära favoritskärp och fick panik när jag upptäckte det. Så vi sprang runt i publiken och letade. Som tur var hittade vi det sen när alla gått :)
Men roligaste var nog när en konstig snubbe gick fram till oss och började snacka och vi inte svarade utan bara skrattade och fnissade. Sen började han fråga om vi inte kunde svenska och vi bara fortsatte att skratta. Sen ställde han sig rakt framför mig och sa: "Om ni nu kan svenska måste jag bara säga att du har det sötaste ansikte jag någonsin sett" Haha, fan vad vi skrattade!




Billy till johanna: "Vill du ta ett kort på oss?" Johanna: "Ja, det kan jag väl göra" Billy: "Du kan ju lägga ut den på sidan sen, billy.se"
HAHAHA


Bergkvara Water Festival

Johanna och jag hade kanonkul igår! Och vi klarade oss helt utan regn under hela kvällen :)
Berättar mer i ett inlägg sen ikv och lägger upp bilder (:

Just nu sitter vi i bilen påväg mot bergkv...

Just nu sitter vi i bilen påväg mot bergkvara (: får hoppas att vädret är någorlunda bra ikv och att vi inte regnar bort ;)


Johanna och jag vaknade nu?! :o det ösregn...

Johanna och jag vaknade nu?! :o det ösregnar och åskar ute. Mycket. Vad ska vi hitta på nu, försöka sova om kanske?


ÄNTLIGEN FREDAG

Ganska soft dag på jobbet. Fram till lunchen var det väl ungefär som alla andra dagar. Men efter skulle de minsta sova och resten ha fredagsmys med film och glass. Då var dom så tysta och snälla så :) Efter klockan 3 sen var det bara 2 barn kvar och 5 vuxna. Då var det inte så stor mening för mig att vara kvar, så jag fick åka hem :)

Efter jobbet blev det stan och glassiären med familjen. Där inne träffar jag min saknade johanna, som jag just nu sitter hemma hos! Känns som om det var flera tusen år sen vi sågs sist, så nu var det allt dags :) Ska sova här inatt, blir jättemysigt :)

Imorgon åker vi till bergkvara!

4:e dagen på jobbet.

Har jobbat nu i fyra dagar och än så länge lever jag :) Men idag kändes det lite mer segt än dom andra dagarna. Kollade klockan hela tiden och ville inget annat än att få komma hem. Men tänker man bara på att man tjänar pengar på det, så går det lättare :) Och imorgon har jag ju faktiskt jobbat en hel arbetsvecka!

O N S D A G

Jobb halv 8 till 4. Sen var jag bara hemma en liten runda innan pappa och jag åkte och handlade och hämtade ut mitt paket som kommit idag.
Har väl inte hunnit göra så mkt mer och nu ikv blir det bara chill! ;)



13 JULI

Min dag såg väl ungefär likadan ut som igår. Upp tidigt - jobba - hem - vila - äta - vila.
Men idag så var det iaf lite mer barn på dagis och det kändes faktiskt som det fanns lite mer att göra än igår. Men egentligen gör man ju inte så mkt, sitter mest och glor eller leker med dom små barnen. Och det får jag pengar för? Ja, jag klagar inte :)

Precis krypit ner i sängen. En ny arbetsda...

Precis krypit ner i sängen. En ny arbetsdag väntar imorgon och då bör man ju vara lite pigg iaf ;) Sov gott nu, så hörs vi imon!


Kläder, ja tack!

Sitter just nu och klickar hem lite nya kläder från nelly.


*spännande* ;)


En dag avklarad

Kom hem för ett tag sen, fick gå lite innan 4 :) Dagen gick faktiskt ganska fort och inte var det särskilt jobbigt. Men med tanke med att det var som mest 5 barn och 5 vuxna, så fanns det inte så mkt för mig att göra.
Men gud vad varmt det har varit! Jag har svettat mig igenom dagen .
Nu blir det ett dopp i poolen så man kan svalka sig lite ;)


Första dagen på jobbet! Har rast nu, så...

Första dagen på jobbet! Har rast nu, så försöker ta det lite lugnt. Ska snart upp till alla barnen igen och fortsätta jobba! Slutar vid 4, några timmar kvar nu. Hörs när jag kommer hem :)


Mums!


Jordgubbar från mormor & morfars land är inte helt fel.
Ååh, jag skulle kunna äta ihjäl mig, haha!


.

Det är bäst att glömma, sluta hoppas och gå vidare.


Kolla vad som kom på posten idag ;)


(tomt)

Var som sagt i stan med linnea igår. Jag hittade absolut ingenting :( Typiskt! Sprang verkligen runt och letade efter nåt som jag skulle kunna köpa, men ingenting föll mig i smaken, tyvärr. Var verkligen inställd på att jag skulle hitta mig ett halsband. Men inte ens på ur&penn kunde jag hitta ett ynka halsband. Istället blev jag utfrågade på engelska av några utlänningar. De undrade om klockan den ena av dom skulle köpa var en herrklocka eller inte. Som om jag kunde bry mig mindre? -.-

slappdag igår, stan idag

Hade absolut ingenting att göra igår. Internet krånglade för mig och det var inte riktigt solväder heller. Det slutade med att jag kollade på en film och sen chillade hela dagen.
Tänker iaf inte sitta hemma en dag till så idag åker jag in till stan en runda. Är faktiskt på riktigt shoppinghumör nu. Känns som en hel evighet sen jag sist var och shoppade inne i stan, så nu är det banne mig på tiden! Dessutom ska jag träffa linnea där sen, för hon kommer in när hon slutat jobba. Det blir kanon :)

linda hela helgen.

Får ursäkta för så extremt dålig uppdatering, har bara inte orkat.
Har iaf varit med linda typ hela helgen. På fredagkvällen var vi i skärsjön och träffade massa folk. Sen åkte vi en runda in till statoil för att tanka innan vi kunde åka hem till linda. Sov där sen, mysigt (:
På lördagen stack vi och badade och solade i flera timmar. Varmt var det! Skulle varit mer försiktig med anisktet för jag brände mig så jag blev tomatröd i hela fejset. Men det fixade sig sen med lite after sun, eller snarare mycket ;)
Åkte hem sen på lördagkvällen men kom igen på söndagen nån gång vid 2-3. Sen nästan direkt åkte vi till rödeby där vi mötte klint och jesper. Därefter åkte vi upp till mörtan och badade och så (:


Bjuder på en gammal bild på mig och linda ;)


RSS 2.0