Hej, ska vi följa varandra?

Follow on Bloglovin

Inspiration

As simple as that
Bustier, Topshop. Halsring, Gina tricot. Shorts, Pacsun. Skor, Converse.

Rubrik.


Rita Ora - How we do (Party)


black and yellow

nelly.com

NAGLAR


Fixat naglarna. Kände att det var på tiden nu :)

tips + fråga

Det fina vädret varade inte länge.. Nu är det grått och trist igen.
Och då åker bus-produkterna fram.

Tips brun utan sol
- Brun utan sol finns i oändligt många former, tex. kräm, mousse, spray.. Prova dig fram för att hitta vad du gillar bäst.
- Skrubba dig innan för att få bort döda hudceller och på sätt får en jämn yta att jobba med.
- Smörj in dig med en bodylotion innan på de ställen där huden är torrare.
- Smörj in ordentligt så du får ett tunt jämnt lager.
- Jag använder ibland handskar när jag applicerar bus för att inte bli fläckig i handflatorna. Annars måste man vara noga med tvätta händerna efter.



29 juli 2012

Förlåt för usel uppdatering idag! Hade ingen ork att blogga. Sen nu ikväll firade vi pappa som fyller år idag. Orkade knappt göra mig i ordning till att gästerna skulle komma. Haha, vet inte vad som är med mig idag?
Men ska dejta sängen nu och hoppas på att jag är piggare imorgon. Godnatt ♥

Dagens blogg är nu utsedd..

Klicka här nedan för att komma till bloggen:

Dagens blogg 28/7

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
- Följ bloggen på bloglovin
- Skriv om tävlingen i din blogg

AVSLUTAD

Utländska läsare?

Har sett att jag inte bara fått kommentarer på svenska, utan även på norska, danska och engelska.. Väldigt kul tkr jag!
Fick en fråga om min långkjol som jag tänkte svara på :)
Thank you! I'll answer you in english then ;)
The skirt's from ellos :)

Nitloafers

Taadaa! I paketet fanns mina efterlängtade loafers :)

Paket till mig

Nyss varit och hämtat ut ett paket. Hmm, vad tror ni det kan vara?
Visar er sen ;)

sol, sol, sol

Sitter ute i solen och läser solo. Ibland har man det bara för bra :)

Vinnare

Länk till vinnaren:

Dagens blogg

Nu kör vi igång en ny omgång!

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För strörre chans att vinna:
- Följ bloggen på bloglovin
- Skriv om tävlingen i din blogg

AVSLUTAD

Mobilinlägg - Hej alla fina läsare! Även i...

Mobilinlägg - Hej alla fina läsare! Även idag är det superfint väder. Så dagen spenderas vid mormor och morfars husvagn vid havet. Härligt. Har planerat en ny omgång av dagens blogg åt er, så håll utkik efter det. Annars blir det nog lite snålt med inlägg idag. Ska bara njuta av solen idag :)


ny klänning

Det har varit riktigt varmt idag. Till och med varmare än igår. Höll på att smälta bort.. Hur har vädret varit hos er?
Var i stan en runda idag. Tog en glass och promenerade vid havet. Härligt! Råkade även hamna på h&m där jag köpte en klänning. Ooups..inte meningen. Haha.

dagens blogg avslutad

Idag hittar vi vinnaren här:

Psst.. det blir en ny omgång imorgon!

Dagens blogg

Ny omgång.

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
- Följ bloggen på bloglovin
- Skriv om tävlingen i din blogg

AVSLUTAD

svart långkjol

Sa ju för ett tag sedan att jag var på jakt efter en svart långkjol. Hittade tillslut en på internet som jag klickade hem. Fick hem den idag. Den är ganska glansig i tyget. Har svårt för att bestämma mig om jag gillar den eller inte..
Lite skrynklig? haha

UNDERBART

Man klagar ju inte när det är så här fint väder ute ;)
Låt det vara så här sommaren ut!

solen skiner idag

Sovit gott? Det har iaf jag gjort :) Och när man vaknar skiner solen, kan det bli bättre? Så nu ska här stekas!

dagens blogg avslutad

Ni hittar dagens vinnare här:

DAGENS BLOGG

Då kör vi igen.. ;)

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
- Följ bloggen på bloglovin
- Skriv om tävlingen i din blogg

AVSLUTAD

23/7 - Emma

Har namnsdag idag, så grattis till mig och alla andra Emmor ;) Tänkte jag kunde unna mig idag och beställa skorna. Så det har jag gjort nu ;)
Vill du också ha ett par så hittar du dem HÄR

Min outfit igår


hej! :)

Hej på er! Hur ser vädret ut hos er idag? Här har faktiskt solen tittat fram. Så nu ska jag ut och lägga mig en stund, så skönt.

nu blir det sängen.

Är så himla trött, haha. Varit hos farmor och farfar på släktträff. Trevligt trevligt. Men helt slut är jag nu. En outfitbild kommer imorgon, för jag orka inte lägga över bilderna nu, hehe. Så nu säger jag godnatt.

Avgjort & vi har en vinnare

Ni hittar dagens blogg här:

Dagens blogg - Avslutad

Ny omgång nu då.

Tävlingregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

Tackkort.

Sitter och skriver tackkort till de som var på min student. Puuh..

Fika

Det här mumsade vi på innan ;)

Firar morfar

Idag fyller morfar år, så vi firar honom ikv! Ätit lite god mat och sådär. Snart blir det fika också :)

Förresten, hur konstigt är inte vädret egentligen? Innan idag så spöregnade det hur mycket som helst och några minuter efter sken solen. Haha, märkligt det där.
Tror inte heller att det blir så mycket sommar i år. Regnar ju typ varje dag.. trist!

Shoes..! :)

Kikade runt på internet och hittade de här snyggingarna. Funderar på att klicka hem..

.

..hur mår ni idag? :)

Vi har en vinnare.

Dagens blogg är avslutad och vinnaren hittar ni här:

Nu kör vi igen.

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVLSUTAD

Fråga till er!


Mobilinlägg - Just nu: kubb!

20120718_205946 (MMS)

Mobilinlägg - Just nu: kubb!


3 favoriter ur min garderob

Min absoluta favorit. Supersnygg.
Enkel men fin.
Ett av mina nyare plagg. Kommer att användas många gånger!

spel på mobilen

När jag har tråkigt sitter jag och spelar spel på mobilen.. haha. Framförallt rumble och songpop. Någon mer som gör? Vill ni spela mot mig så heter jag emmaptt på de flesta spel ;)

Mobilinlägg - Godnatt! Blev dåligt med inl...

Mobilinlägg - Godnatt! Blev dåligt med inlägg idag, haft bloggtorka. Ska försöka bättra mig till imorgon. Iaf så var mormor, morfar och morbror här ikväll och åt middag och sådär. Trevligt. Nu får det bli sängen för min del..


haha..

Svar: Tack för att du så snällt berättade det för mig, hade visst missat den detaljen.. ;)

2009 - 2012 - Skillnad?


DAGENS VINNARE

Här har vi dagens blogg:

Dagens blogg

Okej, ny omgång nu då.
Ta chansen att bli dagens blogg och få en fet länk här på bloggen.

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

Måndag

Hade verkligen svårt för att somna inatt. Låg klarvaken, vände och vred på mig. Låg och irriterade mig på min tinnitus, hur det tjuter och susar i huvudet. Inbillade mig saker i mörkret, sjukt att jag är så mörkrädd. Men tillslut måste jag ändå ha somnat..

nytt mobilskal

Klickade hem det här snygga skalet i veckan! Kommer från fyndiq.se. Där hittar du hur många skal som helst, till riktigt bra priser :)

söndag

Åh, va söndagar är sega! Trots att jag alltid är ledig nuförtiden, så märker jag av detta. Varför händer det i princip aldrig nåt på söndagar?

Kan någon vara så snäll och ge mig lite filmtips?



hej!

Bästavän sov hos mig inatt och därför har det inte blivit några inlägg idag förrän nu. Vi tog lite sovmorgon, chillade och startade igång en film. Perfekt start på en söndag, eller vad säger ni?

Tänkte också visa tröjan jag köpte igår. Från Vero moda.

mobilblogg - sova nu

Är riktigt trött efter en heldag i Kalmar. Letade överallt efter en svart långkjol, men hittade ingen? Någon som kan tipsa om en snygg sådan? Kom hem med en tröja bara. Jag som ville hitta massor! Nästa gång får det bli internetshopping.. ;) Nu blir det sängen, godnatt!

Vinnare..

Nu har jag dragit en vinnare.
Dagens blogg blev idag:

Avslutad.

Okej, nu kör vi en ny omgång då!

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

mot kalmar

Godmorgon fina läsare! Nu är jag påväg upp till kalmar för en shoppingdag där. Vad gör ni idag?

Har fått många komplimanger för min halsring, som jag har haft på mig på bilderna den senaste tiden. Många har frågat var man får tag i det, så tänkte tipsa om ett liknade som du kan hitta HÄR.
Tänkte dessutom berätta för er att en ny omgång av dagens blogg kommer upp senare idag. Håll utkik.

Myskväll med syster

Jag och min lillasyster har huset för oss själva ikv. Så vi passar på att ha en riktig myskväll, bara vi två.
Filmmys i soffan med massa gott att äta.. :)
Haha, snygg?

Svar på kommentar

Kommentar: Vart är halsbandet ifrån?! :D Skitsnyggt. Svara tack. :)
Svar: Det kommer från ur & penn :)



Design your handbag

Hade inget bättre för mig imorse, så satt och designade en väska. Haha.
Vill du rösta på min väska? KLICKA HÄR

120713

Godmorgon. Hej på er! Såg nu att det faktiskt är fredag den 13:e idag. Tror ni på att den här dagen bringar mer otur än andra?

Vinnare

Nu är dagens blogg avslutad.
Dagens vinnare hittar ni här:

Studentbild

Häromdagen kom studentbilderna skickade på posten.
Tänk att det redan gått en månad nu, sjukt!

Jag är nr 6 på översta raden. Har försökt sudda ut de andras ansikten lite.

Dagens blogg

Okej, då kör vi en ny omgång!
Ta chansen att bli dagens blogg och få en fet länk på bloggen.

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

GODMORGON

Hej finisar! Hur mår ni idag? Jag känner mig så himla trött idag. Vet inte varför? Aja, blir väl ändå bara slapp idag. Vädret är ju som det är :(
Angående min fråga till er, så fick jag väldigt mkt olika svar. Bland annat vill ni se mer av tips, dagens blogg och videoinlägg. Ska se vad jag kan göra åt saken ;) En ny dagens blogg kommer iaf upp senare idag. Håll utkik efter det!

småsaker.

När vi kom in till stan sen hade vädret ändrats helt. Där gick jag runt i affärer och svettades i mina jeans..
Hittade inte så mkt, men kom hem med lite småsaker:

Fråga till er!


shoppa

Hej ni fina! Har ni lika tråkigt väder som mig? :(
Snart kommer iaf Linnea hit och sen ska vi dra till stan för att shoppa! :)
See you later.

Sweet dreams


Outfit


8 tips.

Tvätta inte håret för ofta. 2-3 gånger i veckan, max!

 

När du tvättar håret schamponera då två gånger.  Jobba in schampot i händerna innan du applicerar i håret. Avsluta med balsam.

 

Gör en inpackning någon gång i veckan.

 

Gnugga inte med handduken efter att du har tvättat håret. Ta istället handduken och krama ur vattnet.

 

Borsta inte håret när det är blött. Använd en bredtandad kam eller fingrarna för att reda ut.

 

Använd alltid värmeskydd innan du fönar, plattar osv.

 

Klipp dig, när det behövs. Vill du få längre hår kan du inte gå och klippa av ett par cm varje/varannan månad. Håret växer ca 1 cm i månaden.. do the math! Självklart ska du gå och klippa dig då håret är slitet.

 

Ät rätt och motionera. Hur du mår inombords syns på håret.


Hej på er ;)

Har precis ätit frukost och duschat. Ska fortsätta göra mig i ordning nu. Ville bara slänga in ett snabbt inlägg först.
Vad ska ni göra idag? Jag skulle egentligen träffat en vän, men det verkar inte bli så nu. Så vi får väl se vad som händer. Vi hörs sen! ♥

Nu har vi en vinnare

Nu är det avgjort.
Klicka på bilden för att komma till vinnaren:

I det gröna

Försökt vara ute så mkt som möjligt idag. Man får ju passa på när det är hyfsat bra väder!
Tog en filt och la mig i gräsmattan med en bra bok. Hur härligt som helst.
Nelly gjorde mig sällskap.. :)

Ny omgång!

Nu kommer en ny omgång av dagens blogg!
Ta chansen att bli dagens blogg och få en fet länk.

Tävlingsregler:
Skriv " jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

We're going up up up

Upp till toppen!

Godmorgon!

Godmorgon fina läsare! Idag är jag uppe med tuppen, haha. Vaknade nån gång vid 6 typ och kunde inte somna om. Så det var lika bra att gå upp. Men vet inte vad jag ska göra nu riktigt? Finns inget bra på tv vid den här tiden och orkar inte göra mig i ordning och så redan nu. Aja, nåt hittar jag väl på.
Ser iaf ut att bli fint väder idag. Tummen upp för det! :)



Avgjort!

Nu är dagens blogg avgjord.
Klicka på bilden för att komma till vinnaren :)

Dagens blogg

Nu kör vi en ny omgång av dagens blogg!
Ta chansen att bli dagens blogg och få en fet länk här på bloggen.

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

;)

Godmorgon alla fina läsare!
Blev ju lite snålt med inlägg igår, kan man tycka. Var på tosia hela kvällen. Blev lite senare än vad jag först trott. Var hemma nån gång efter 3 typ.

Vad hittar ni på idag då? Jag ska nog bara vara hemma och ta det lugnt :) Skönt.

Mobilinlägg - dålig uppdatering, jag vet. ...

Mobilinlägg - dålig uppdatering, jag vet. Blir bättre imorgon, lovar!


GHD ♥

Min absoluta favoritplattång kommer från ghd. Kommer aldrig kunna ha någon annan.
Har haft min nu i snart 2 år, tror jag. Bästa köpet jag gjort. De kostar nästan 2000, men det är fett värt det.
Fördelar med en ghdplattång (styler):
- 2 års garanti
- Värms upp på några sekunder
- Utformad så den ska vara lätt att både platta, locka och våga med
- Håller jämn temperatur genom hela stylingen
- Stängs av efter 30 min (säkerhet ifall du skulle glömma den på)

Super mario!

Nu ska jag och syster spela lite tv-spel, haha. Blir aldrig för gammal för det ;)
Fast kommer väl sluta med att jag blir sur för att det inte går som jag vill och att jag sen går iväg. Brukar bli så.. Är knappt att hon vill spela med mig längre :(

lite hemmaspa

Tyckte att mitt hår kändes torrt och trist och behövder en rejäl inpackningskur. Så nu sitter jag här med inpackning i håret och har allt invirat i en stor handduk. Passar även på att göra en ansiktsmask när jag ändå var på g ;) Blir så sällan man verkligen tar sig tid till sånt. Brukar annars bara bli så snabbt och hafsigt.


tråkigt väder - igen

Det får inte vara så här.. Jag vill ha sol! Blir det ingen riktig sommar i år heller, tänker jag banne mig flytta utomlands!
Det är okej att längta bort härifrån, från Sverige, till ett varmare ställe..

- Spanien, 2010

Amerikanska pannkakor

Syster mådde inte så bra idag, så jag bestämde mig för att göra lunch till oss. Snällt va? Det blev amerikanska pannkakor. Första gången i mitt liv som jag gör det. Blev förvånansvärt bra!

Letar skal..

När jag fick min nya mobil, så fanns det inte mkt utbud av skal och sånt. Men nu verkar det kommit in lite. Kollar runt lite på nätet och funderar på att klicka hem nån kanske om jag hittar nåt fint :)
Från skal-man.se & mytrendyphone.se.

haha, söt!


PureSkin

Började använda PureSkin för 10 dagar sen och har sen dess tagit en kapsel om dagen. Helt ärligt, så har jag inte märkt nån skillnad. Alls. Varken positivt eller negativt. Men man kanske inte märker skillnad än?
Någon som testat?

torsdagsmys med linnea :)

Linnea plingade på idag och drog iväg mig på en biltur. Kikade lite i affärer och sådär.
Sen nu i eftermiddag gjorde vi picknik och drog upp till en sjö och bara satt och njöt.


varit ute & gått

Kom precis in genom dörren. Har varit ute och gått en runda med vovven och mamsi.
Trots att det har varit mulet och trist idag, så har det faktiskt varit ganska varmt. Drygt 20 grader har det väl varit idag och det har hållt i sig nu till kvällen också. Så var alldeles perfekt väder att vara ute och gå i ;)

Börjar få långt hår!

Våren förra året så fick jag för mig att jag skulle klippa av håret. Klippte det så att det bara var en bit under axlarna. Men sen dess har det växt och nu börjar det bli långt :)
Första bilden är från augusti förra året, så där hade det ändå växt en bit.
Men skillnad va?

Vart tog det fina vädret vägen?

Jag som skulle sola.. :(

-


natti

Känner mig hängig och har huvudvärk, så tänkte krypa ner i sängen nu.. Någorlunda tidigt iaf. Hoppas att det går över till imorgon för jag orkar inte bli sjuk nu!
Natti natti, hörs imorgon ♥

Dumma ko, försvinn

Den där jäkla kossan kommer ju upp typ hela tiden.
Så drygt. Jag pallar inte. Blogg.se fixa det nu tack!

Visste ni?

Jag kan spela piano

Jag tycker inte om mjölk

Jag gick i kör från lågstadiet upp till högstadiet

Jag har flyttat en gång i mitt liv och det var förra året

Dagens lunch, haha!

Blev ju som sagt ganska varmt idag ändå. Så det blev en runda till stan för att köpa glass på glassiären. Gott!

lite sent kanske - men godmorgon :)

Vaknade faktiskt ganska tidigt idag och gick upp och åt frukost. Men sen gick jag och la mig igen och somnade om, haha. Men men, man är ju ledig, så vad spelar det för roll ;)
Ser ut att bli hyfsat väder idag ändå, fast det stod att det skulle regna idag. Tur det är på det hållet och inte tvärtom.

Jordgubbar, det bästa med sommaren

Har precis ätit lite jordgubbar med mjölk på. Mumma! Finns det något bättre? Det bästa av allt är att jordgubbarna kommer från mormor och morfars trädgård. Älskar att de har fullt med jordgubbsplantor!

Vinnare!

Nu är dagens blogg avslutad.
Klicka på bilden för att komma till dagens vinnare:
Obs ingen ny omgång nu.

Ny omgång!

Nu kör vi en ny omgång!
Ta chansen att bli dagens blogg och få en fet länk här på bloggen.

Tävlingregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

Godmorgon världen

Har nyss ätit lite frukost och så. Ska väl göra mig i ordning lite smått nu kanske.
Förresten, såg att det var många som ville anmäla sig till en ny dagens blogg. Kan köra en ny omgång idag, om ni vill?

tack ♥


Dagens blogg är..

Klicka på bilden för att komma till bloggen.
Blev det inte du? Ny chans kommer.

Slarviga jag!

Tog och plockade i ordning och städade rummet lite. Det behövdes, kan jag säga. Jag vet inte hur jag lyckas, men efter en dag ligger allt huller om buller i rummet. Så förmodligen kommer det vara lika stökigt igen imorgon, haha.

Bli dagens blogg :D

Nu kör jag igång en dagens blogg-tävling.
Ta chansen att bli dagens blogg och få en fet länk här på bloggen.

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
Följ bloggen på bloglovin

AVSLUTAD

RSS 2.0