söndag

Precis kollat klart på en film nu. Var så grått och tråkigt ute när jag började kolla. Men nu har faktiskt solen tittat fram bakom alla dessa moln. Och varmt är det :) Vi får hoppas det håller i sig! Nu ska jag bara sitta här ute och njuta av värmen.

Mobilinlägg - sitter just nu hemma hos Lin...

2011-07-30_19_55 (MMS)

Mobilinlägg - sitter just nu hemma hos Linnea. Ska kolla på en skräckis och proppa i oss massa godsaker. Mums! :)


hemma igen efter lunchen

Sådär, nu är jag proppmätt! Blir alltid så sjukt mätt när det är buffémat, haha.
Förresten hur ser vädret ut i resten av sverige? Här är det regn, regn och åter mer regn. Så tråkigt!

Bild från lunchen. Utsikt över kna.
Bilden ser kanske lite konstig ut, men det är för att det speglar sig i fönstret. För vi satt såklart inne ;)

Mobilinlägg - idag firar vi pappa på hans ...

2011-07-29_12_19 (MMS)

Mobilinlägg - idag firar vi pappa på hans födelsedag. Vi börjar med lunch snart på utkiken. Senare blir det tårta och kakor hemma med närmaste släkten. Och vet ni? Fick paket från nelly på posten idag. Gissa vad det är i ;) hmm, sned bild. Ni får stå ut ;)


Mobilinlägg - blir sängen för min del nu. ...

Mobilinlägg - blir sängen för min del nu. Idag har jag städat rummet, det behövs väl alltid. Kommer redan vara stökigt imorgon igen. Sen var linnea här på kvällen. Var ju tråkigt grått väder ute, riktigt filmväder. Så vi kollade några avsnitt av glee och sen filmen disturbia. Imorgon fyller pappa så då ska han firas. Godnatt nu :)


allsång igår

Var på allsång igårkväll med pappa och syster. Väldigt mysigt och trevligt faktiskt. Blant annat var jimmy jansson en av artisterna. Kommer ihåg när jag gick på mellanstadiet och han var min största kändiskärlek. Kan man skriva så, kändiskärlek? haha. Men det var ju ett tag sen nu ;)


onsdag

Kom på att jag faktiskt inte gjort nåt inlägg än idag. oupsi ;) Har väl inte direkt varit en kanondag idag för min del. Har tydligen fått en ögoninflammation på ena ögat som kliar :( Sen om inte det skulle vara nog, så fick jag några konstiga insektsbett på benen. Ingen aning om vad det är som bitit mig, knappt varit ute idag. Även dom kliar ju -.- Och vädret har varit som igår, varmt men massa moln.
Ska göra mig lite i ordning nu och äta nåt. Sen blir det en runda till ronneby.

tisdag

Dagarna bara rullar på för fullt nu. Är mindre än en månad kvar till skolan börjar igen. Vill inte :(
Tänkte att jag skulle solat idag också, men det blir det nog inget av. Är inte alls lika fint idag. Dumma, fula moln som svävar omkring där uppe!

jumpsuit på nelly.com


Funderar på att köpa den här jumpsuiten från nelly. Ska jag?


måndag, soool!

Måndag och ny vecka, inte för det spelar så stor roll när man är ledig men ändå. Vi börjar iaf veckan med sol :) UNDERBART. Har redan legat ute i solen i över en timme. Ska nog dra mig ut igen, har ju längtat ihjäl mig efter solen. Hur är vädret hos er idag? :) 


vad händer idag?

Ligger faktiskt i sängen nu och klockan är ju nästan 2! Har verkligen inget bättre för mig just nu. Är hemma själv för tillfället. Men hunden ligger här bredvid och sällskapar mig ;) Hade det varit sol ute nu hade jag lätt varit ute och solat, men det är det ju inte. Som vanligt. Tråkigt väder denna sommar. Mitt sista riktiga sommarlov :(

23/7 emma

Just nu är farmor & farfar här. De kommer ner på fika varje gång jag eller min syster har namnsdag. Det har dom gjort så länge jag kan minnas, det är tradition.

Det finns ju fördelar med att ha namnsdag ;)

Mobilinlägg - sitter på tåget påväg hem. S...

Mobilinlägg - sitter på tåget påväg hem. Sov över hos Martina inatt. Är sjukt trött nu, känns som nån kört över mig med en lastbil eller nåt. Blev iaf utgång på östersjö igår. Trevligt hade vi trots att det började regna sen och trots att en viss person fick ont i fötterna så vi fick gå i snigelfart. Haha :)


friday

Var inne i stan i förmiddags för att ladda på mitt tågkort. Kikade lite i affärer också och hittade ett par ballerina på h&m.
Har precis duschat nu. Har lite bråttom nu, om mindre än 2 timmar ska vi ta tåget till martina. Och jag sitter här i handduk, haha. Ska försöka hinna äta nåt litet också. Så får skynda nu..

Mobilinlägg - var tvungen att stänga av da...

Mobilinlägg - var tvungen att stänga av datorn. Har värsta åskvädret över oss nu. Just nu sitter hela familjen i soffan och bara lyssnar på regnet och ser himlen lysas upp av blixtarna. Ganska mysigt faktiskt.


bilder jag glömt visa er



åsnetaxi på rhodos.

Mobilinlägg - Godmorgon! Vilken sommar vi ...

Mobilinlägg - Godmorgon! Vilken sommar vi har? Bara massa moln och regn. Man blir inte sugen på att hitta på nåt överhuvudtaget. Får se vad man hittar på idag, blir nog bara en slapp dag hemma. Imorgon blir det östersjö iaf.


hemma nu

Sådär nu är jag hemma igen! Typ halva släkten var ju på kalaset, och då även mina små sysslingar som sprang runt som galningar. Helt utmattad är jag och tinnitusen har väl blivit snäppet värre av allt barnskrik.  Men det var väl lite trevligt, man träffar inte släkten allt för ofta ändå.


Mobilinlägg - sitter nere hos mormor och m...

Mobilinlägg - sitter nere hos mormor och morfar just nu. Idag firar vi morfar på hans 65-årsdag! Ska försöka blogga mer när jag kommer hem för snart dör min mobil.


Mobilinlägg - dålig uppdatering idag. Imor...

Mobilinlägg - dålig uppdatering idag. Imorse klippte jag mammas hår. Sen blev det stranden, man får ju passa på när det är fint väder :) nu blir det sängen och en film!


bilder.

Nu kommer bilderna på det jag köpte häromdagen ;)






s ö n d a g

Chill dag, i princip inte gjort nåt alls. Har inte orkat göra mig i ordning eller ens sätta en fot utanför dörren. Knappt iaf. Har ju inte direkt varit nåt fint väder heller. Vart tog sommaren vägen liksom?
Får se till att göra nåt vettigare imorgon. Och sen måste jag ju lägga upp bilder på det jag köpte häromdagen också.

GODMORGON, TYP

Godmorgon på er! Eller egentligen har jag ju varit uppe ett ganska bra tag, så godmorgon kanske inte är helt rätt.
Blev en väldigt trevlig dag/kväll igår :) Efter jag hämtat martina satt vi och bara pratade hemma hos mig. Vi hade ju inte träffats på över en månad, så det var en hel del att ta igen! Senare åkte vi in till stan och till caféet där emmelie jobbar och tog oss en matbit. Sen var vi hemma hos mig på kvällen alla tre. Skulle ju egentligen ha klippt varandra, men det blev det inget av. Blev pizza och massa tjejsnack ist ;)

lördag

Ska snart köra iväg och hämta upp martina vid tåget. Ska klippa varandra sen idag. Det kan behövas ;) Sen skulle vi nog träffa emmelie. Aja, vi får se vad vi gör mer. Trevligt blir det nog iaf!


REGNET DET BARA ÖSER NER..

Det är inte okej att det ska regna på sommarlovet. Inte nu när jag är ledig iaf, kunde det ha gjort när jag jobbade.
Sov över hos johanna från onsdagen till igår. Och eftersom det regnade minst lika mycket då som det gör nu, så myste vi hela förmiddagen med film och så!
Idag åkte jag in till stan en stund i hopp om att hitta lite mer kläder än vad jag gjorde när vi var i växjö. Och det gjorde jag allt! Visar er senare ;)


Mobilinlägg - just nu på restaurangen med ...

2011-07-13_20_30 (MMS)

Mobilinlägg - just nu på restaurangen med johanna. Det är väl okej att vara onyttig ibland ;)


hemma hos johanna.

Sitter just nu hemma hos min tös. Vi ska snart ut och äta lite. Kanske om några hundra år, för johanna bara byter kläder hela tiden och kan inte bestämma sig för vad hon ska ha på sig. Haha vafan? Jag är hungrig!
sötnos!

new things




haha söta!


Mobilinlägg - imorse nån gång efter 9 ring...

Mobilinlägg - imorse nån gång efter 9 ringde min mobil. Jag låg då fortfarande i sängen, vanligtvis brukar jag vara upp då nån gång, men inte idag. Var iaf linnea som undrade om inte jag ville hänga med upp till Växjö. Klart ville jag det, var ju sugen på att shoppa! Nu sitter vi iaf påväg hem och inte blev det så mkt köpt idag ändå. Tråkigt :( ont i fötterna har jag iaf efter att ha sprungit runt i affärer. Ska bli skönt att få krypa upp i soffan och kolla lite på tv när jag kommer hem :)


måndag?

När man bara är ledig håller man knappt koll på vilken dag det är. För man behöver ju inte direkt veta?
Har typ inte gjort ett skit sen jag kom hem från rhodos. Solade lite de första dagarna, men idag var det ju inte ens solväder? Måste in till stan snart, shoppingsugen till tusen! Var ett tag sen jag var där inne nu. Och så måste jag träffa martina, stina & emmelie, mina dudes. Inte träffats på evigheter ju :(

Det jag köpte:





en sten


Det fanns många fina stenar i rhodos och det fick mig att komma på en sak. Från och med nu ska jag ta med en sten från varje ställe/land som jag besöker. Vi får väl se hur länge jag pallar med det. Kanske bara bli den här stenen ändå, haha ;)


söndag

Hade tänkt visa er lite av det jag köpte i rhodos, men har inte hunnit ta bilder än. Och nu har jag inte kameran tillgänglig. Men det kommer, förmodligen senare idag.
Idag har jag bara segat. Har legat ute i solen och stekt. Kan ju inte bli blek nu ju? Och sen. tro det eller ej, satt jag och kollade på fotbollen. Kanske inte direkt min grej, men hade inget annat för mig :)

Rhodos

Kom som sagt hem igår. Har varit på Rhodos med familjen. Massa avkoppling! Vi bodde på ett hotell i Faliraki och där spenderade vi de flesta dagarna vid poolen och havet. Men vi var dessutom i Rhodos stad och Lindos. 

utanför hotellet




fireshow

nån läskig tunnel vi gick igenom. ca 200 m lång. om man gick igenom den skulle man bli renad, några år yngre, bli av med sina fobier och blabla.. kolmörkt var det där inne, man kunde inte ens se sin hand framför sig! och så trångt och litet, man hade kanske 10 cm fritt på varje sida om sig och på vissa ställen kunde man inte ens gå upprätt. det värsta jag gjort, fick panik där inne. fattar inte att jag gick in där, jag som både har cellskräck och är mörkrädd.

rhodos stad, gamla stan

I'M BACK

Sådär, nu är jag tillbaka som vanligt! Haft bloggpaus eftersom jag varit utomlands en vecka. Kunde iofs bloggat där, det fanns ju internet på hotellet och så. Men jag ville bara ta det lugnt i en vecka och inte behöva tänka på nåt. BILDER KOMMER SNART.


bjuder på bild


bild från förra sommaren.
saknar det långa håret! :(

-

Iyaz - Pretty Girls Feat. Travie McCoy

ful bild ♥


johanna & jag
saknar


Glöm inte rösta ;)

Mina designade klänning på NELLY.COM
Mina designade klänning på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min klänning här!


RSS 2.0