Önskar alla en trevlig fredagskväll!

Märkte att inlägget under inte går att kommentera, vet faktiskt inte vad det beror på.. men hoppas det ordnar sig ;) 

.

 
Ready. Set. Go.
Topp, Topshop. Byxor, Topshop. Skor, nelly.com. Armband, maurices.com. Clutch, debenhams.com.
 
 

Går och lägger mig

Tror jag ska krypa ner i sängen nu. Tidigt, I know. Känner mig lite trött och hängig, men det är väl inget som lite sömn inte kan fixa? 
 
 

Lunch med Malin

Träffade min efterlängtade Malin idag. Följde med henne till arbetsförmedlingen och sedan gick vi och åt lunch. Tacobuffé ;) 
 
Söta Malin! 

Tack chains.blogg.se! ♥

Fick hem två armband på posten idag. Superfina, eller hur? Vill du också ha lika fina armband så tycker jag att du ska gå in HÄR och köpa ett eller ett par stycken ;) Kostar bara 50 kr st! 
 
Jag valde beigevit och kornblå, men finns många fler färger att välja mellan ;) 

Varit varmt idag

Skulle gå ett snabbt ärende tidigare idag och slängde då på mig ett par jeans och ett linne. När jag kom ut genom dörren förstod jag att jag gjort ett riktigt misstag som valt jeans. Var riktigt hett ute! Men då hann jag inte gå in igen och byta om. Så jag fick gå runt i mina varma jeans, haha. Men så fort jag kom hem igen, bytte jag om till lite svalare kläder.

Beställde hem ett par skor, ouups ;)

Kunde inte motstå de här snyggingarna, som just nu är på kampanj hos members.com. Endast 129 kr, vilket kap!
Behövde dessutom lite nya skor som jag kan ha i höst, så det blev ett köp :)
 
Bra att man klickar hem massa nytt när man inte har ett jobb, lyxfällan nästa?
 
 

Sova nu, godnatt!

Ska dejta min sköna säng nu tänkte jag och inte vända på dygnet helt.
Godnatt, sov gott! 
 
Inte blivit så mycket bilder på mig den senaste tiden. Kanske beror på att jag slöar runt i myskläder om dagarna. Bjuder därför på en bild från balen i våras ;) Kommer bli mer bilder snart, lovar. 

Dagens inspiration från mig

I gotta feeling
 
Jacka, Gina Tricot. Linne, Weekday. Kjol, missselfridge.com. Väska, allsaints.com. Skor, have2have.se.
 
 

Chokladmuffins

Varit hemma själv hela dagen. Bakade chokladmuffins som jag ska överraska familjen med sen när de kommer hem. Ibland är jag för snäll ;) 



Ny kategori

Blivit ganska många collage på bloggen den senste tiden.. Tycker det är hur kul som helst att sitta och pyssla med det, hehe. Jag hoppas att ni tycker om mina collage och att jag kan ge er lite inspiration? 
 
Eftersom det nu blivit så många collage, så bestämde jag mig för att de skulle få en egen kategori. Så nu kan ni enkelt klicka er in på collage och se allt jag har gjort. Bra va? 
 

Fint väder

Linnea kände sig långhårig, så hon kom till mig innan idag och fick en klippning av mig. Nu sitter jag ute och myser i det underbara vädret. Vad har ni för väder hos er?
 

Nya blogg.se?

Fick nästan en chock idag när jag skulle logga in. Japp, det har hänt mig nu också, nya blogg.se. Vet inte riktigt hur jag ska lära mig nåt nytt nu helt plötsligt, men det får väl gå.. Haha. Någon mer som fick det idag? 
 

+

That's how it is
Skjorta, Monki. Shorts, Topshop. Linne, Monki. Boots, H&M.

Blow me (One last kiss)


Skaffa ny design?

Har haft samma bloggdesign nu i ett par år. Från början var det inte tänkt att jag skulle ha den kvar särskilt länge. Men jag har ändå tyckt om den på nåt sätt. Men nu kanske det är dags för en ny, eller vad tycker ni? 




3 fakta om mig

- Mina favoritartister i lågstadiet var bland andra Britney Spears, Shebang och Bubbles.

- Jag har funderingar på att göra en näsoperation i framtiden.

- Har sjungt i Globen med ca 3000 andra körsångare.

Black and grey

Black & grey
Tröja, Filippa K. Byxor, Topshop. Skor, Zara. Väska & skärp, nelly.com.


&

When the summer ends

Tröja, H&M. Byxor, H&M. Kragsmycke, H&M. Skor, Jeffrey Campell.


Diss

Jag är riktigt trött på er som bara kommenterar att jag ska gå in på er blogg, typ "hej, kolla in min nystartade blogg". Riktigt irriterande. Dessa kommentarer raderas bara direkt. Större chans att jag går in på er blogg om ni skriver nåt som har med min blogg eller mina inlägg att göra ;) 

-


Min kväll

Linnea och jag tog kameran och körde ut till havet. Måste säga att det var en riktigt mysig kväll :)

torsdag

Hej på er! Vad har ni gjort idag? Jag fick gå upp ganska tidigt för jag skulle köra min syster på morgonen. Sen när jag kom hem igen, la jag mig en stund igen. Sedan gjorde jag mig i ordning och senare blev det en runda till arbetsförmedlingen. Blä, dötrist.

Godnatt ♥


mylovebasket

ASOS - ASOS Cami With Strappy Back And Peplum hos MylovebasketJeane Blush - Fiona Dress hos Mylovebasket
TFNC - TFNC Pleated Chiffon Bandeau Hi Lo Dress hos MylovebasketVILA - Moula Top hos Mylovebasket

This or That


Godnatt

Nu går jag och lägger mig, någorlunda tidigt för en gångs skull. Allting hänger sig här på sidan, vet inte om det är datorn eller blogg.se som krånglar. Orkar inte med det, får ladda om allt hela tiden. Hoppas det funkar bättre imorgon.
Godnatt, dröm sött ♥

.

-
Kavaj, topshop. Bustier/topp, topshop.  Shorts, net-a-porter.com. Skor, zappos.com.


Tv-tisdag


Någon som är sugen på att shoppa?

När jag har tråkigt sitter jag och kikar på kläder. Bra sysselsättning om man inte riktigt vet vad man ska göra. Dock slutar det oftast med att man hittar nåt som man måste köpa.
Något du gillade? Klicka på bilderna för att komma direkt till produkterna.

Inspiration

+
Jeansväst, sammydress.com. Byxor, johnlewis.com. Sandaler, asos.com. Väska, barneys.com.


På repeat hela sommaren


Bild från Liseberg

Bild från i lördags, när vi satt uppe i lisebergshjulet. Vet inte riktigt vad vi gav oss in på där, haha.

The Hunger Games

Nu blir det filmmys med lillasyster. Vi ska se på The Hunger Games. Har faktiskt inte sett den än.. är lite efter ;) Alla säger ju att den är så bra, så nu är det upp till bevis!
Ni som sett den, vad tyckte ni om den?

Vinnaren av presentkortet

Grattis säger vi till Lina, som blev den lyckliga vinnaren av ett presenkort på 200 kr hos miinto.se. Tyvärr har hon ingen blogg som jag kan länka till. 
Kolla din inkorg nu Lina, du har fått mail :)

.

You had me at hello
Topp, nelly.com. Byxor, forevernew.com.au. Väska, Monki. Skor, nelly.com.


Alla har vi varit små


Sista chansen

Ikväll drar jag en vinnare som vinner ett presentkort hos miinto.se.
Det är alltså nu sista chansen om du vill vara med och tävla.
Klicka på bilden för att komma direkt till tävlingen:


Godmorgon och godnatt

Har äntligen kommit hem nu. Är ganska trött, för har inte fått särskilt många timmars sömn i helgen. Tänkte lägga mig en stund nu. Men känns inte helt okej att ligga inne och sova när det är så fint väder ute. Får lägga mig ute så jag slår två flugor i en smäll, både sol och sömn ;)

Mobilblogg - nu blir det hemfärd!

Blev en lyckad heldag på Liseberg. Nu blir det en lång bilfärd hem till Blekinge. Svarar på era kommentarer imorgon!

Tidsinställt

Om allt står rätt till, så sitter vi förmodligen i bilen mot Göteborg. Håller tummarna för att det ska bli fint väder. Tråkigt om det blir regn!
Får se hur mkt inlägg det blir idag.. något mobilinlägg ska jag väl kunna fixa i alla fall :) 

Vad ska ni göra idag?

Proviant för resan imorgon!

Mums.. :)

Packar

Packar lite.. Är nästan klar, bara lite småsaker som ska ner också. Måste också bestämma vilka skor jag ska ha. Men får nog bli converse, är väl smidigast när man är på Liseberg?

Skalhuset.se

Hittade en sida med massa skal och tillbehör till mobiler. Många gånger hittar man hemsidor/affärer med bara massa tillbehör till Iphone, men här finns saker till de flesta mobilsorterna. Kanon ju :) 





Klicka HÄR för att komma till sidan


-

simple and comfy
Tröja, lagarconne.com. Väska, Marc Jacobs. Boots, Ash. Shorts, bardot.com.au.


Tog sovmorgon

Godmorgon! Lite sent att säga det nu kanske? Men jag tog i alla fall en rejäl sovmorgon. Antar att det blir ganska tidigt imorgon ju.. 
Idag ska jag mest packa och fixa inför vår roadtrip imorgon. Och ikväll åker jag ju till Martina :)


snart sängen

Kör på en ansiktsmask nu innan läggdags. Är egentligen inte så trött, men vet inte vad jag ska göra uppe. Lägger mig väl i sängen och startar igång nån film eller så. 


Min helg

Sådär ser mina planer ut inför helgen! Vad ska ni göra?

inget internet!

Har inte varit så taggad på att blogga så mycket idag, för mitt internet vill inte funka :( Just nu sitter jag med mobilen kopplad till datorn och använder den som internet, men är ju lite mer segt. De har sagt att internet ska funka ikväll, så får väl hoppas det kommer igång snart! 
Hörs senare ♥

+++

Wild, young & free
Topp, kandeeshop. Kjol, warehouse. Skor, Jeffrey Campell. Armband, dannijo.com.


Utomlands

Spanien


Hade ju varit ganska underbart att åka utomlands nu i början av hösten. Någon som bjuder? ;)

Påminnelse

Glöm inte tävlingen där du har chans att vinna ett presentkort på 200 kr.
Tävlingen håller på veckan ut.
LÄNK TILL TÄVLINGEN

Tandläkaren

Drar till tandläkaren nu en sväng. Varit där ganska ofta det senaste året. Känns i alla fall så.. Har ståltråd innanför nedre tandraden och den vill bara lossna hela tiden :(

:)


Godnatt


Shoppat idag

Känns som jag alltid kommer hem med massa nya saker nuförtiden? Haha

mylovebasket

ASOS - ASOS Bow Back Flock Spot Cami hos MylovebasketASOS - ASOS Top In Texture With Sexy Tie Back hos Mylovebasket
Har precis skaffat mylovebasket. Ni hittar mig HÄR

Jag hittade bland annat de här två fina topparna från ASOS. Sjukt snygga ryggar på dem!
Klicka på bilderna för att komma direkt till produkterna :)

Frukost

Nyss stigit upp och käkat frukost. Yoghurt med flingor och hallon, mums!
Tänkte hoppa in i duschen nu och sen göra mig i ordning lite. Funderar på att ta en tur på stan sen. 


Glöm inte tävlingen här nedan, där du har chans att vinna ett presentkort på 200 kr!

TÄVLING :D

I samarbete med miinto.se anordnar jag nu en tävling där du har chansen att vinna ett presentkort på 200 kr!

Miinto.se är ett modevaruhus på nätet och här hittar du tusentals märken, bland annat Filippa K, VILA, Cheap Monday och Odd Molly.

För att vinna ska du:
Gå in på miinto.se och välja ut din favoritprodukt. Kommentera sedan att du är med och tävlar och länka din favoritprodukt i kommentaren.

För extra vinstchans:
Skriv om tävlingen i din blogg.

AVSLUTAD



Tips, members.com

Någon som hört talas om members.com? En sida som har nya kampanjer på olika märken varje dag. Där kan du shoppa produkter med 30-70% prissäkning. Just nu har de t ex 50% rabatt på utvalda Jeffrey Campellskor.
För att handla måste du dock vara medlem. Skriv din e-postadress i en kommentar så får du en inbjudning av mig och 50 kr på ditt första köp. Bra va? ;)


I'm a girl
Klänning, topshop. Clutch, warehouse. Skor, boohoo.com

Kontakt

Är det något särskilt du undrar över, är du intresserad av ett samarbete eller vill du helt enkelt bara skicka ett mail, så når du mig på [email protected]
Jag försöker svara på i princip alla mail :)

Vinnare

Nu är dagens blogg utsedd. Klicka på bilden för att komma till bloggen:

Ny omgång

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
- Följ bloggen på bloglovin
- Skriv om tävlingen i din blogg

AVSLUTAD

Godmorgon

Idag skiner solen och det ser ut att bli hyfsat bra väder faktiskt! Så ska se till att sitta lite ute och njuta. Hur ser vädret ut hos er idag? 

Funderar på att starta igång en ny omgång av dagens blogg sen, vad tkr ni? :)

Topplacket Seche vite


Hur drygt är det inte att sitta och vänta på att sitt nagellack ska torka? Skittrist! Och sedan tror man att det har torkat, men nejdå, så råkar man smeta ut det och så blir det skitfult. Men med topplacket seche vite är det inte längre ett problem. Detta topplacket appliceras precis efter att du tagit på ditt vanliga nagellack. Ja, innan det torkat. Sedan torkar allt hur snabbt som helst. Underbart ju? Dessutom blir det riktigt glansigt och hållbart. 
Brukar kosta runt 120 kr.

Svaren

Valt ut 15 frågor som jag ska svara på nu. Men alla som ställde frågor i frågestuden får varsin länk. Bra va? :)


Hur gammal är du?
Jag är 19 år :)

Hur kom du upp på Aktiva listan?
En fråga som jag får ganska ofta.. och svaret är att jag faktiskt inte vet. Däremot ser jag att jag ramlar ner på listan om jag inte gör så många inlägg om dagen, så det verkar ha betydelse hur många inlägg man gör. Men tror inte att det är det enda blogg.se går efter, verkar inte så i alla fall.

Vart bor du?
Karlskrona, Blekinge.

När startade du bloggen och varför?
Bloggen startades hösten 2008.
Jag kan faktiskt inte komma på exakt varför jag började blogga. Kände inte till så många bloggare då heller, typ bara Blondinbella. Men tror att det var nån vän eller bekant till mig som startade en blogg och jag ville väl då också testa på det.

Har du pojkvän?
Nepp, lever singellivet! ;)

Har du varit utomlands, i så fall, vilka länder har du varit i?
Jadå. Frankrike, Danmark, Tyskland, Belgien, Spanien, Grekland, Turkiet..

Om du går på gymnasiet, vilken linje går du?
Tog faktiskt studenten nu i somras :) Jag gick frisörprogrammet.

Dricker du helst mjölk med eller utan o'boy?
Med! Tycker inte om mjölk som dricka.

Vad använder du för mascara?
Använder oftast Telescopic carbon black.

Vilken är din bästa respektive sämsta livsupplevelse?
Bästa är nog studentdagen! Hmm, sämsta var svårt.. men får nog säga när jag opererade bort blindtarmen. Bland det värsta jag gjort. 

Vad ser du dig själv om 5 respektive 10 år?
Om 5 år har jag kommit på vad jag verkligen vill jobba med.
Om 10 år har jag hittat den jag vill dela resten av mitt liv med.

Har du något syskon?
Japp, en lillasyster.

Om du fick välja en maträtt som du skulle äta i ett helt år, varje dag! vilken skulle det då vara?
Haha oj, va svårt! Men det skulle nog få bli grillad kyckling. 

Favoritparfym?
Ralph Lauren The Big Pony Collection 2.

Vad är det värsta du vet?
Finns väl mycket här i världen som jag verkligen inte tycker om. Men jag tål verkligen inte falska personer.



Tack för frågorna: Felicia, Malin, Maja, Elin, Julia, Nathalie, Areyanna, Madeleine, Patricia, Linda, Johanna, Alexandra, Louise, Julia, Melly, EllenAlice, Jennifer, Tracy, Emmy, Ida, Johan, Fanny, Elina.







Ännu ett collage

Black.White.Yellow
Kavaj, H&M. Shorts, newlook.com. Blus, H&M. Skor, nelly.com. Clutch, witchery.com.

.

Har alla sovit gott?
Hur ser planerna ut för er lördag? Jag vet inte alls än. Kanske blir det en mysig hemmakväll eller tar jag mig en runda till stan ikväll, vi får se :)


Svaren från frågestuden kommer i eftermiddag/kväll så det finns fortfarande tid att ställa frågor.

Mot sängen!

Blev en lugn kväll.. Nyss smetat på en ansiktsmask och snart kryper jag ner i min nybäddade säng, skönt!
Och den bjuder jag på, haha ;)

Fortsätt gärna ställa frågor i inlägget under!

FRÅGESTUND

Nu startar jag igång en frågestund.. min första!
Imorgon väljer jag ut de bästa frågorna och svarar på dem. Självklart får de som ställt frågorna varsin länk ;) Fråga på nu!

Casual

Casual outfit
Tröja, Gina tricot. Byxor, Topshop. Mobilväska, Gina tricot. Skor, H&M.

Godmorgon!

Hej på er! :) Hur mår ni idag? Jag mår toppen! Såg dessutom att jag klättrat upp till förstaplatsen på mest aktiva-listan igen. Kul!


Nu har jag dragit en vinnare..

Dagens blogg är avgjord.. klicka på bilden för att komma till vinnaren:

Länkbyte mmeeli.se

Kika in på den här snygga tjejens blogg. Hon skriver bland annat om mode och sin vardag..
Klicka på bilden för att komma till bloggen ;)

DAGENS BLOGG

Nu var det ett tag sen, men nu kör vi en ny omgång!

Tävlingsregler:
Skriv "jag är med" eller liknande

För större chans att vinna:
- Följ bloggen på bloglovin
- Skriv ett inlägg om tävlingen i din blogg

AVSLUTAD

Visste ni..?

'
3 saker du kanske inte visste om mig..
- Jag slutade ta pianolektioner eftersom lärarna alltid tjatade om att jag skulle klippa av mina långa naglar.
- Jag har ett födelsemärke under stortån.
- Jag har 6 hål i öronen.

Godnatt

Tänkte snart krypa ner i min varma säng och sova lite. Katten ligger redan här bredvid och sover djupt..
Godnatt, sov sött!

Red nails

Målat naglarna. Röda fick de bli denna gången :)
Hmm.. man kanske skulle ta och bli handmodell, haha

Outfit från H&M

Black on black

:)

Hej alla fina människor! Vad hittar ni på idag?
Jag är sjukt sugen på att sola. Typ ligga på stranden och steka.. men vädergudarna verkar inte riktigt vara på min sida! Är mulet och grått ute :( Känns nästan som om hösten redan är här. Får väl bli filmmys idag då. Hehe.

Hur gör jag mina collage?

Många undrar hur jag gör mina collage, så tänkte ta det nu en gång för alla! Jag gör collagen på polyvore.com. Där kan man se andras collage, gilla och följa. Superkul och enkelt! Bli medlem du med, vetja! ;)

-

It's still summer
Topp, topshop. Byxor, topshop. Skor, have2have. Ring, gojane.com.

Klippa x 2

Hej på er! Vad hittar ni på idag?
Jag började min dag med att klippa mamma. Hon hade tjatat på mig ett tag, så lika bra att ta tag i det.. Senare kommer mormor också och vill bli klippt. Sedan ska jag bara ta det lugnt resten av dagen :)

sängen väntar!

Ska gå och tvätta bort sminket och så nu. Sen ska jag krypa ner i min mysiga säng och kolla på ett avsnitt av true blood. Godnatt, hörs imorgon.

Snyggt va?

Sådär ser armbandet ut på. Riktigt nöjd.

Shoppingen idag:

Ett linne i en ball färg från h&m
Guldfärgat armband från jc
Haircuff från h&m (som dock är lite för litet)
Korsarmband i silver från gina tricot (Äntligen!)

mobilblogg

Hej på er :) Vad gör ni idag? Jag trotsade skitvädret och tog en tur på stan med Linnea. Var inte direkt på jakt efter att köpa nåt, men hittade lite ändå. Visar er senare! ;)

Restaurangmys

Blev en mysig middag på Toscana. Var jättegott och jag blev helt proppmätt!
Senare drog vi ner till havet där vi satt oss och lyssnade utanför Lalehs spelning. En perfekt kväll.

Mobilinlägg - ska möta upp Johanna nu. Sen...

Mobilinlägg - ska möta upp Johanna nu. Sen ska vi gå till nån restaurang och käka lite middag. Var sjukt längesen vi träffades, så det ska bli trevligt!


Min nya hobby: Collage

-
Klänning, nelly.com. Skinnväst, Gina tricot. Boots, allsaints.com.

-


Pannacotta med bärsås


Hiss

Kraghalsband
Det är helrätt med krage just nu. Kraghalsbanden finns lite överallt att köpa och kan piffa upp en enkel outfit.

Här är exempel på två kraghalsband. Båda hittar du på cocoo.se

Don't go with the flow

Don't go with the flow
Byxor, Topshop. Topp, Kandeeshop. Skor, Jeffrey Campbell. Clutch, Witchery.

Mobilinlägg - Nyss kollat på rix fm festiv...

20120803_185828 (MMS)

Mobilinlägg - Nyss kollat på rix fm festival i växjö. Någon som var där? ;)


Det här fick jag med mig hem igår


Godmorgon!

Godmorgon på er! Är fortfarande lite yrvaken och inte pigg på att gå upp. Men ska gå och göra lite frukost nu ändå. Onödigt att sova bort hela dagen ;) Sen ska jag ta en dusch, svara på era kommentarer och ta kort på vad jag köpte igår..

Mobilinlägg - Blev som sagt en tur till ul...

Mobilinlägg - Blev som sagt en tur till ullared idag. Var dax att fylla på lagret med skönhetsprodukter ;) Hittade lite småsaker..visar er imorgon :) Började åska så ville inte gå in på datorn nu. Är dessutom jättetrött så ska försöka sova lite. Godnatt!


Efterlysning

Hittade det här armbandet inne på gina tricot igår. Gillar modellen, men skulle vilja att det var silverfärgat ist.
Nån som vet var man kan få tag på ett liknande i silver?

Mobilinlägg - just nu: Ullared.

20120802_110447- (MMS)

Mobilinlägg - just nu: Ullared.


Vad jag köpte idag:


Mobilinlägg

20120801_164430 (MMS)

Åkte in till stan sen ändå. Tvingade med min syster också ;) Nu tar vi en paus från shoppingen och fikar lite.


:)

Hur mår alla fina läsare idag? Vad har ni för planer för dagen?
Jag funderar på att åka in till stan och shoppa lite. Om jag nu orkar göra mig i ordning. Kan vara lite lat ibland ;)

RSS 2.0