Mobilinlägg - Precis satt oss på tåget! Nu...

Mobilinlägg - Precis satt oss på tåget! Nu åker vi mot göteborg (:


Ny jacka ♥

Var iväg en runda innan idag för att köpa lite godsaker och sånt som jag ska ha på tåget imorgon.
Och när jag gick förbi lindex blev jag helt förälskad i denna jackan. Kunde bara inte släppa taget om den ;)


Fredagskväll.

Fatta vad skönt att bara ha en lektion idag? Så borde det vara vaarje fredag :)

Vad gör ni ikv? Jag tror jag ska stanna hemma och ladda upp inför göteborg. På söndag åker vi! :D



Godmorgon!

Har fullt upp med att göra mig i ordning, men tänkte att jag kunde slänga in ett litet inlägg.
Har bara en lektion idag. Hur skönt som helst ju. Sen är det höstlov. Jag behöver verkligen det nu!

Ska fortsätta göra mig i ordning nu. Vi hörs senare idag ;)

T O R S D A G

Jag är så otroligt klantig! Slog i min näsa idag så nu är det en stor bula. Buhu :( Vi får verkligen hoppas den går bort snart. Helst nu. Den är iaf inte lika stor nu som den var innan idag.
Annars har väl dagen varit ganska bra. Hade livräddning på sista lektionen och sen slutade vi, redan vid 12 :) Chill! Sen hem nån timme och sen tillbaka till stan för körlektion.
Och när jag kom hem igen satt jag mig framför tv:n och där blev jag sittandes ett tag.

Nu ska jag iaf göra nåt vettigt, plugga. Vi får väl se hur länge jag står ut.

Dålig uppdatering.

Har varit lite snålt med inlägg de senaste dagarna.
Började veckan med att plugga stenhårt. I måndags blev det plugg hemma hos stina efter skolan. Vi planerade för en muntlig redovisning vi skulle ha igår. Och vet ni? Det gick jättebra :)
Igår satt jag också och pluggade. Har så sjukt mkt som ska göras nu. JAG ORKAR INTE.

101024.


Bak - Mys - Film - Perfekt söndag.


24 oktober

1 vecka kvar tills vi åker till göteborg & 2 månader kvar till julafton.


Du har det där lilla extra


.. och jag släpper aldrig taget om dig ♥


Övningskört.

Det blev faktiskt inte så mkt städning innan. Plockade i ordning lite, så det set iaf inte ut som ett bombnedslag nu.
Åkte ist en runda med pappa för att övningsköra och det gick bra! Ska kanske börja läsa lite mer i teoriböckerna också. Är ju så sjukt mkt man ska kunna. Och jag ska klara det! Inte ens 3 månader kvar tills jag fyller 18 ju.


Just nu: STÄDNING

Håller på att röja upp i mitt rum. Som vanligt ligger det saker överallt eftersom jag alltid bara lägger allt där jag står.
Vi hörs sen när jag är klar. Kan ta en stund.. haha.

Fredag.

Finally! Äntligen helg igen :)
Engelska-matte-hantverksteknik, ganska okej skoldag ändå.
Efter skolan blev det bussen hem och sen käka lite. Sen efter åkte jag iväg och solade. Ååh, va skönt :) Vi har simining nästa vecka på idrotten och då vill jag absolut inte vara likblek. Kanske hinner sola nån dag nästa vecka också. Hoppas det ;)
Ikv blir det myskväll hemma. Bara jag och familjen. Ganska skönt ibland! Blir väl idol och sen nån film eller nåt (:


bild från imorse.

SNÖ

Har det snöat hos er? Har snöat här inatt. Eller jag antar det? Var iaf snö imorse när jag kollade ut. Vilken tur att jag redan fixat vinterjacka ;)

Har varit hemma nu ett tag. Har hemmastudier på svenskan så slutade redan vid 1. Nån gång ska ju även vi få sluta tidigt :)


Onsdag.

Dagen har gått jättefort. Första lektionen klippte vi på våra dockor och den sista hade vi modeller på. Johanna fick ställa upp som modell ;) Vi skulle sminka och göra uppsättningar på våra modeller. Sist fotograferade vi våra modeller. Kanske kommer upp en bild här nån gång. Man vet aldrig :)



Bokat & klart.

Nu är tågbiljetterna till göteborg bokade. Den 31:e oktober åker vi.
Längtar ;)





Tisdag.

Känns ganska oviktigt att rabbla upp mina dagar varje dag. Dagarna ser ju i princip likadana ut. Värt att nämna idag är kanske att vi fick fika på sista lektionen. Haha, jag gillar fika ;)

Har precis kollat på paradise hotel och nu ska jag hoppa in i duschen. Vi hörs sen.

MÅNDAG

Imorse var det kallt! Invigde min nya vinterjacka från nelly och tur var väl det. Varm och gosig är den :)
Och skoldagen var väl i princip som vanligt, om man bortser från att vi var i fotostudion under bild och form och sen hade hjärt och lungräddning på arbetesmiljö och säkerthet.
Lite måndagstrött är man ju, så det var skönt att komma hem sen. Men ingen vila här inte. När jag slängt i mig lite mat blev det lite övningskörning med mamma. Gick väl ganska bra. Man längtar ju lite nu på att man ska fylla 18 och få ta körtkort. Fast det finns en hel del att öva fortfarande, haha ;)

SÖNDAG

Hade supertrevligt igår! Åt god mat, kikade lite tv och sånt :)
Var hemma idag nån gång innan 1. Är alltid så skönt att få komma hem när man varit borta. Har inte gjort så mkt sen jag kom hem faktiskt. Bara tagit det lugnt och umgåtts med familjen.

Nu ska jag lägga på en ansiktsmask och sen sätta mig i soffan och kolla på gossip girl (:


Snart Mörrum

Var inne i stan innan idag i en timme eller två. Hittade bara lite småsaker, tex ett par nya vantar. Alltid bra att ha :)
Snart tar emmelie och jag tåget till martina. Ikv blir det bara vi 3. Stina är ju i stockholm :( Vi får se om vi ser en skymt av henne i publiken på dansfeber ikv ;)

Äntligen fredag!

Tusan va kallt det var imorse. Kanske dags att ta fram vinterjackan snart?

Skoldagen började med ival, engelska. Kändes ganska meningslöst att gå idag. Vi skulle skriva klart en uppsats som vi började på i tisdags och sen fick man gå. Satt där i kanske högst en kvart. Så sen blev det ett ganska stort hål innan matten. Matten kändes också ganska meningslös. Räknade absolut inte ett enda tal. Ist satt emmelie och jag och roade oss med hänga gubbe. Haha!
Sista lektionen hade vi färgmodeller. Emmelie och jag färgade hilda. Blev kanon faktiskt ;)


För jag har ju så normala vänner.. ;)


Godnatt

Nu blir det sängen för min del, är ganska trött faktiskt.
Godnatt, dröm sött!


Nyköpt.



H&M

Paradise hotel


Tydligen börjar paradise hotel ikväll?
För er som undrar börjar det om några minuter på tv6.
Jag ska kolla ;)


101011.

Har verkligen inte mått bra idag. Funderade nästan att stanna hemma, men sen kom jag ju på att vi hade prov idag i färglära, så det kanske var bäst att gå ändå.
Dagen verkligen segade sig fram och provet hade vi typ den näst sista lektionen. Hela dagen pluppade samma fråga upp i huvudet, "Ska jag kanske gå hem?", "SKA JAG GÅ HEM?" Men jag klarade mig igenom alla 6 lektioner, trots att jag både hade ont i huvudet och magen.
När jag äntligen kom hem, dök jag ner i soffan och kollade några avsnitt OC :)

SOLA


Åker iväg och solar en 20-minutare.
Kom plötsligt på att jag börjar bli en blekfis. Och så kan vi ju inte ha det ;)


Plugg, plugg..


Nu: plugg

Godmorgon! Eller morgon kanske det inte är längre. Hur var er lördagkväll? Min var kanon, typ. Haha ;)

Nu ska jag plugga färglära. Prov imorgon :(

SHOPPAT!




GODMORGON!

Lördagsmorgon och jag är redan uppe. Vaknade för en timme sen av att jag var kissignödig och sen kunde jag inte somna om igen, haha!
Ska nog smart gå ut i köket och äta frukost, börjar bli lite småhungrig nu faktiskt ;)

Åker nog in till stan en runda sen. Är sjukt sugen på att shoppa, det kliar i fingrarna på mig!

Fredagsmys

Sitter här bredvid linnea som sitter med näsan nere i popcornskålen. Och snart börjar idol, woho :)
Blir massa mys ikv!

Vad gör ni ikv?

Snart blir det duschen.

Kom in för en stund sen. Nyss varit ute en runda med linnea :) Skönt att bara gå runt och snacka om allt och ingenting. Men kallt var det, så lite frusen är man allt. Tänkte ta en lång varm dusch nu och värma upp mig ;)

ORIENTERING

Blev ju inget inlägg igår. Emmelie, jag, stina och martina sov nämligen över hos emmelies mormor och morfar för att vi skulle ha nära till orienteringen idag.
Tur att vi hade martina med oss ute i skogen, någon som verkligen kunde läsa karta. Tänk om de släppt ut mig där själv, då hade jag förmodligen sprungit vilse. Jag och skogen är ju inte direkt nån bra kombination heller. Självklart så skulle det regna och det var geggigt och blött idag. Så när vi äntligen kom i mål efter 2 och en halv timme(!), så var man blöt som en dränkt katt. Vi kunde iaf trösta oss med att vi tagit 23 av 40 kontroller, inte helt fy skam! ;)

TRÖTT

Är dödstrött och har ont i huvudet. Kanske beror på att jag inte fick min lilla sovmorgon idag. Var uppe tidigt idag, för skulle ha körlektion innan skolan. Det gick faktiskt kanon :)
Fast nu är jag verkligen helt slut. Ska hoppa in i duschen snart och sen blir det förmodligen snart sängen.

Måndag

Helt okej skoldag idag. Var på räddningtjänsten och fick lyssna på hur eld startas och hur man ska förebygga det. Sen fick vi släcka dockor och sånt, haha.
Och på sista lektionen, projekt och företagande, hade vi muntlig redovisning. Jag ska ju inte påstå att jag var särskilt redo för att ha redovisning. Men skönt att ha det avklarat.
Efter skolan var jag och hämtade ut ett paket från nelly och när jag kom hem övningskörde jag. Börjar få kläm på det där nu ;)

OCH NU SITTER JAG OCH PLUGGAR. Känns som att det är det enda jag gör om dagarna nuförtiden. Har iaf svenskaprov imorgon och sen efter det har vi inga fler prov denna veckan :) Inte vad jag vet om?

Nehe, bäst att jag fortsätter nu kanske..


GOD NATT

Benen bär mig knappt och ögonlocken är tunga som bly.
Undra vem som kommer sova väldigt gott i natt?

Godnatt, nu går jag och lägger mig.

HEMMA!

Äntligen hemma igen! Känns underbart.
Helgen har gått i racerfart och imorgon är det redan måndag.

Nu ska jag sätta mig ner och fortsätta med min skoluppgift som ska vara klar imorgon. Jag har verkligen ingen ork för det så vi får väl se hur det blir. Önska mig lycka till, haha.


Jönköping!

Sitter just nu på ett 40-årskalas i jönköping. De måste ju tycka att jag är supersocial som sätter mig för mig själv i ett rum och tar fram datorn. Men tycker jag har varit nog social för ikv. Just nu vill jag inget hellre än att ta taxin tillbaka till hotellet. Ångrar för tillfället att jag följde med hit. Men jag tröstar mig med att vi faktiskt ska shoppa imorgon. Hotellfrukosten gör det ju inte sämre heller ;)

Tro det eller ej, men nu ska jag faktiskt plugga lite. Har en redovisning på måndag och har i princip inte börjat. Så det är väl bäst att jag gör det nu kanske.

Vi hörs sen, puss ♥

Fredag

Efter skolan idag tog jag och tjejerna en bit mat på ett café och senare begav vi oss mot bion. Såg "I rymden finns inga känslor", den hette så va? Hade iaf jättetrevligt. Med bra sällskap kan det väl inte bli annat? ;)
Kom hem för ungefär en timme sen kanske. Nu väntar dusch, plugg, välja kläder inför helgen och packning. Ska nämligen iväg imorgon :)

Vi hörs mer senare, om jag hinner. Känner på mig att det kan bli en ganska lång kväll.. haha.

RSS 2.0