FILMTIPS


Easy A, en film för de som tycker om roliga tonårsfilmer.


sista dagen - check

Nu har jag jobbat färdigt för den här gången och nu tar jag sommarlov på riktigt. Lite bloggpaus blir det nog nu också. Men bloggen kommer inte stå helt tom utan inlägg. Jag har förberett några tidsinställda inlägg redan, bra va?
Ha det bra nu, så hörs vi om ett tag ;)



Mobilinlägg - nu är det dags för sängen. B...

Mobilinlägg - nu är det dags för sängen. Börjar ju 7 imorgon, så det är väl bäst att sova nu. Ni som är lediga, njut av er sovmorgon och tänk på mig som är uppe i ottan. Godnatt.


LÄNKBYTE

Kika in på johanna enockssons blogg!
Klicka på bilden för att komma till bloggen.


Jobba, jobba, jobba

Nu är det inte mycket kvar. Snart har jag jobbat klart för sommaren! Hur underbart är inte det liksom? Har bara imorgon kvar och sen ska jag bara njuta av sommarlovet. Har inte varit så kul att jobba i ett kök nu dessa dagar när det varit så varmt. Man har bara velat gå ut och sola, haha. Men snart så.


VAD JAG SKA GÖRA IKV:


varmt



Även idag är det varmt och soligt. Och jag jobbar! Inte alls okej :(


EGOGIRL

Läste nyligen ut Carolina Gynnings bok Egogirl. Den var faktiskt intressant och underhållande. Den handlar om hennes liv innan, under och lite efter big brother. Det finns inte mycket den människan inte har gjort.
Snart börjar jag läsa nästa, egowoman.

Solen har tittat fram ;)


Men kolla, det är sol ute! Inte ett enda moln på himlen :) Detta har vi väntat på nu i flera dagar. Idag ska vi steka.


dagens

DAGENS VILL HA: SOL
DAGENS KLÄDSEL: mjukiskläder
DAGENS FRISYR: utsläppt
DAGENS LÅT: the lazy song
DAGENS PLANER: slappa!
DAGENS SAKNAD: fint väder
DAGENS DUMMASTE: -
DAGENS MISSLYCKANDE: inget, än så länge ;)
DAGENS DROG: film
DAGENS KÖP: inget
DAGENS GODIS: typ chips & dipp
DAGENS HUMÖR: trött
DAGENS ROLIGASTE: jag, såklart

lövis

Efter jobbet igår gjorde jag mig i ordning lite snabbt och sen åkte jag in till lövmarknaden. Där träffade jag johanna :) Är bara massa skit på marknader, så jag köpte inget. Men är alltid trevligt att träffa lite folk.


Medan jag är på jobbet..

Medan jag är på jobbet och sliter som ett djur.. okej, så ansträngade är det kanske inte ;) så kan ni ju gå och in och rösta på klänningen jag har designat. Då blir jag glad :D RÖSTA HÄR

SNÅLT MED INLÄGG IDAG

Har bloggtorka, märks nog? Mina dagar ser ungefär likadana ut nu när jag jobbar, kanske inte så kul att läsa om.
Säg mig, vad vill ni se mer av på bloggen?


DEPEND Nr. 235


designa klänning på nelly.com

Mina designade klänning på NELLY.COM
Mina designade klänning på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min klänning här!


-

Nu är lunchen snart slut, dags att cykla tillbaka. Jag hann iaf med att svara på lite kommentarer. Men nåt vettigt inlägg, det blev det inte. Det blir ju lite så nu när jag jobbar. Får väl försöka få ihop nåt roligt inlägg senare idag ist. Alla dessa korta inlägg är ju för trista.


Mobilinlägg - klockan är 7, nu börjar jobb...

Mobilinlägg - klockan är 7, nu börjar jobbet. Är ganska trött, men blir väl bättre när man väl kommer igång ;) hörs vid lunch!


Klipp & Sling

Var iväg ikv och slingade och klippte en från mitt jobb. Vi gjorde ljusa tunna slingor i hätta och klippte sen topparna. Det blev jättebra och såg väldigt naturligt ut. Och nöjd blev hon :)


RESULTAT


Till alla er som ville se resultatet från slingningen, varsågoda!
OBS ofixat hår


lady gaga

Lady Gaga - The edge of glory

måndag - ny arbetsvecka

Idag är jag inte på topphumör, har inte lust med nåt alls. Vill bara hem. Har 3 timmar kvar sen när jag kommer tillbaka efter lunchen, började 8 idag. Usch, hur ska jag orka med det? Men vi får hoppas det går fort!
Idag har jag skurit grönsaker, bakat sockerkaka, diskat och serverat mat i matsalen. Undra vad jag ska göra när jag kommer tillbaka.. säkert mer disk.

Mobilinlägg - riktigt dålig uppdatering id...

Mobilinlägg - riktigt dålig uppdatering idag, ber om ursäkt för det! Var iaf hos jonna ikv och fick håret slingat. Ska se om jag kan fixa bild till er sen ;) godnatt, nu måste jag sova :)


söndag


nytt idag




jag har varit i stan:


EMMELIE 18 ÅR


Grattis på den stora dagen gumman!
Hoppas ni har en toppendag nere i värmen :)
puss på dig ♥


Tonight tonight

Hot chelle rae - tonight tonight

-


Alla dessa halva bilder. Vad är meningen med det egentligen?
Var iaf väldigt mörkhårig där! Funderar på att bli sådär mörk igen till hösten, eller vad tkr ni? ;)


WOHO

Internet funkar och det åskar inte ;)


Mobilinlägg - är det inte internet som krå...

Mobilinlägg - är det inte internet som krånglar så ska det åska. Irriterande, eller vad? Cyklade hem i världens åskskur, var som en dränkt katt när jag kom in genom dörren. Nu har jag bytt om till lite torra kläder och nu blir det fika för farmor och farfar kom nyss. Mys!


Mobilinlägg - är hemma på lunchen nu, men ...

Mobilinlägg - är hemma på lunchen nu, men ska alldeles snart tillbaka. Mitt bredband verkar inte funka (typiskt), så det får bli ett litet mobilinlägg nu. Ganska tråkigt, jag vet. Eftersom jag inte haft nåt internet så har det varit ganska svårt att godkänna och svara på era kommentarer. Vi får hoppas det funkar sen ikv så det blir nån ordning med allt. Nu måste jag däremot cykla tillbaka till jobbet, två timmar kvar!


fredag - vad gör ni idag?


torsdag

Hann inte med att göra nåt inlägg på lunchen. Var tvungen att ta ett samtal och bestämma lite inför midsommar. Och samtalet tog ju lite längre tid än vi tänkt oss. Fick typ stressa mig upp till jobbet sen. 
Idag fick jag baka på jobbet igen ;) Chokladbollar blev det denna gången. Tog ett tag och rulla dom kan jag lova! Det blev en hel del bollar, haha.

söt sak


Dagens fråga


Mobilinlägg - godmorgon! Nu är jag på jobb...

Mobilinlägg - godmorgon! Nu är jag på jobbet. Började ju lite senare idag och det var faktiskt skönt att få sova lite längre. Fint väder är det ju idag också. Synd att man ska stå i ett kök hela dagen :( men nu måste jag kila. Har förberett några tidsinställda inlägg till er :)


NU: Ansiktsmask


tre dagar avklarade.

Sådär, slutade för ungefär en timme sen. Asså det går ändå hyfsat snabbt, har ju redan gjort 3 dagar! Imorgon börjar jag en timme senare så slutar inte förrän 5. Skönt att få sova längre, men absolut mycket jobbigare att gå längre. Men men :)
Inlägget innan var ett tidsinställt inlägg. Tänkte att jag skulle lägga in nåt varje dag nu när jag jobbar :)

Nobody's perfect

Jessie J - Nobody's perfect

LUNCH

Sådär nu har jag cyklat hem för en timme lunch. Den var efterlängtad idag kan jag säga. Har typ bara stått med disken hela dagen, inte så kul. Inget bak idag :(
Men det är iaf bara två timmar kvar när jag kommer tillbaka och det ska jag nog klara av!


Mobilinlägg - kom till jobbet för en stund...

Mobilinlägg - kom till jobbet för en stund sen, står i omklädningsrummet och byter om. Är trött idag, så längtar redan efter lunchen, haha. Nej, nu måste jag gå ner innan dom undrar vart jag tagit vägen ;) ska försöka godkänna och svara på era kommentarer när jag kommer hem.


godnatt

Blir mitt sista inlägg för idag nu. Är nyduschad och ska snart krypa ner i sängen min. Ska upp ganska tidigt imorgon, börjar ju 7. Någorlunda pigg måste man ju ändå vara när man jobbar.
Godnatt nu då, så hörs vi imorgon! ♥

LÄR KÄNNA MIG ;)




Mobilinlägg - idag är det dag 2 på jobbet....

Mobilinlägg - idag är det dag 2 på jobbet. Har bakat även idag ;) fick välja själv vad jag skulle baka och det blev snoddas! Men riktigt färdiga är dom inte än. När jag kommer tillbaka efter lunchen ska glasyren på! Sitter för tillfället hemma i soffan och chillar. Skönt att kunna komma ifrån jobbet ett tag och bara vara hemma. Ska vara tillbaka klockan 2 och då har jag bara 2 timmar kvar :)


dag ett

Idag började jag på mitt sommarjobb då. Var helt hypernrevös innan och trodde typ jag skulle dö och att det skulle kännas som en evighet att vara där. Det var inte så farligt och det gick faktiskt väldigt fort. Fick bland annat skära grönsaker, baka kladdkaka, skala ägg..
Så, en dag avklard nu och några hundra kronor rikare. woho!


Mobilinlägg - godmorgon godmorgon! Någon s...

Mobilinlägg - godmorgon godmorgon! Någon som är uppe såhär tidigt mer än jag? Ska dra mig bort till jobbet nu. Ååh, är nervös. Önska mig lycka till..


min sista lediga dag

Det blev lite värme och sol innan jag skulle börja jobba trots allt. Verkligen skönt att jag kunde sola lite och bättra på brännan innan jobbet. För då blir det ingen sol. I tre veckor ska jag stå inne i ett kök(!) Haha, undrar hur det kommer gå. Jag hoppas iaf att det inte är såhär fint väder då..

Följ min blogg med Bloglovin

FÖR 2,5 ÅR SEDAN:


Lite halvful bild. Men whatever, den bjuder jag på ;)


Det funkar nu

Nu var det fixat, bredbandet funkar igen! Så underbart. Ska ärligt säga att jag inte hade kollat om det funkade innan när jag slängde iväg ett mobilinlägg. Men trodde inte det skulle vara fixat redan nu, för tidigare idag när jag provade var det helt stendött.
Sådär, nu blev det ännu ett kort, tråkigt inlägg.


Mobilinlägg - bredbandet har inte funkat p...

Mobilinlägg - bredbandet har inte funkat på hela dagen, hur irriterande som helst. Ett mobilinlägg får räcka för stunden, tråkigt som fan. Men det är väl ändå bättre än ingenting. Får hoppas det har fixat sig till ikv så det iaf kan bli nåt riktigt inlägg idag.


Fick hem paket fråm h&m.




Mobilinlägg - På måndag börjar jag ju mitt...

Mobilinlägg - På måndag börjar jag ju mitt sommarjobb. Var nyss uppe på jobbet för att snacka lite om klädsel och sånt. Är faktiskt inte speciellt taggad. Hade varit skönt att vara ledig lite längre innan. Men men, lite extra pengar behöver man ju ha ;)


SPETS


Söta shorts från h&m


-


Kryper ner i sängen med senaste numret av solo. Mys.


hembakade scones.


En kopp te och lite scones, var inte helt fy skam det! ;)


torsdag

Några timmars sömn lyckades jag allt få inatt trots att det var varmt och kvavt och hela tiden åskade och blixtrade.
Det var faktiskt ett tag sen jag vaknade och gick upp. Det finns ju absolut ingenting att göra? Hade hoppats på lite sol, men det ser ju knappt ens varmt ut ute. Hoppas på att det blir lite sol innan måndag iaf, för då börjar jag jobba och då får det gärna regna ;)

sommarlov idag

Det var absolut inte min dag imorse. Först rev jag sönder mina leggings jag hade tagit på mig, sen river jag ut precis allt som finns i badrummet, sen när jag äntligen ska gå hittar jag inte skorna jag bestämt mig för att ta på mig så kastar frusterat runt alla skor i hopp om att hitta dom. När jag äntligen inser att jag inte kommer hitta skorna är klockan jättemkt, så bestämmer mig tillslut för ett par andra skor. Sen när jag ska gå ut genom dörren kommer jag inte på vart jag lagt min mobil, så springer runt som en galning i huset och letar. Hittar den sen i väskan -.- Sen fick jag rusa mot bussen och det var precis att jag hann med den.
Var i skolan sen i drygt en halvtimmer sen med avslutning i aulan och så. Efter det blev det lite fika på ett café.

INSPIRATION: ANGELICA BLICK




http://nyheter24.se/modette/angelicablick/


Tisdag

Blev ingen långvarig vistelse i skolan idag. Vi hade fika ute i fina vädret och gav vår mentor nils lite blommor och presenter eftersom det var hans sista dag idag. Efteråt blev det en kort runda på stan och sen hem.
Har varit hemma en stund nu, slängde i mig nåt att äta och nu ska jag ut i sooolen. Skönt att det även är fint väder idag. Precis som igår var det lite mulet och molningt på morgonen, men som tur är försvann det sen :)


.


Typ världens finaste bikini, som inte finns att få tag på.
Skjut mig.


godmorgon, nationaldagen

Idag ska jag bara njuta av ledigheten, imorgon blir det ju skola igen. Visserligen kommer vi bara fika och ha mysigt.
Hade tänkt gå ut och sola, man får ju passa på? Men nu när jag kollade ut genom fönstret var det massa moln på himlen. Ååååh, typiskt.

BB FINAL

Inte långt kvar nu, snart är det big brother finalen.
Tre män kvar, vem vinner?


BIK BOK


topp 99:-
jeansshorts 299:-

Kalmar

Har varit i kalmar hela dagen och shoppat loss. Eller ja, så mycket handlat blev det väl inte. Men jag hittade ett par höga jeansshorts som jag var på jakt på :)
Inga inlägg har det blivit idag. Försökte hela dagen att göra några mobilinlägg, men de publicerades aldrig. Vet inte varför?

California King Bed

Rihanna - California King Bed

SOL

Det känns som sommarlov. Solen skiner och vi är lediga. Kan det bli bättre?
Vi hade vårt sista kundpass för den här terminen i onsdags. Det kändes så underbart när vi fick gå hem efter det. Kändes lite som sommarlov och det kan man ju nästan säga. Nästa vecka har vi typ bara två dagar kvar och då ska vi bara fika lite och sånt chill.
Nu ska jag ut i solen och bättra på brännan! ;)


RSS 2.0