Mobilinlägg - Körlektionen idag gick bra. ...

Mobilinlägg - Körlektionen idag gick bra. Och sen lyckades jag även hitta årets första julklapp när jag gick på stan sen. Inte illa ;) Det är ju bäst att köpa dom innan jag handlar upp alla pengar på saker till mig själv. Hehe. Nu ska jag sova. Måste var hyfsat pigg när jag ska till salongen imorgon. Godnatt!


Godmorgon!

Vaknade för en stund sen. Inte helt fel med sovmorgon på en måndag. Vi har apu denna veckan och min salong har stängt på måndagar, så jag är ledig :D Men ska in till stan en runda ändå. Har körlektion vid halv 1 och sen tänkte jag se om jag hittade lite julklappar.
Så ska sticka iväg och göra mig i ordning nu. Hörs sen! ♥


Mobilinlägg - Ännu en vecka har gått. Nu ä...

Mobilinlägg - Ännu en vecka har gått. Nu är det bara 4 veckor kvar till jullovet (: Och nästa helg är det redan första advent! Det går verkligen sjukt snabbt. Måste berätta om en sak som hände idag. Jag och min syster bestämde oss för att baka muffins innan idag. Vi skulle göra hälften ljusa och hälften mörka. I dom ljusa skulle vi ha hallon och i dom mörka skulle vi ha små chokladbitar. Problemet nu var ju bara hur vi skulle krossa chokladen. Vi la lite choklad i en påse och tänkte att vi kunde banka med nåt på. Det närmaste vi hade till hands var en termos. (Fan va dum man kan va) Ah, vi börjar ju banka med den och gissa vad som händer? Kras, och så går glaset som är inne i termosen sönder. Så det kommer ju glassplitter från den som vi sen måste dammsuga upp. Sen när vi gjort det förstår vi inte hur vi ska få in sladden i dammsugaren igen. Så vi sitter på golvet båda två runt dammsugaren och försöker hitta nån knapp eller nåt att trycka på. Och där sitter vi ett tag. Sen på nåt sätt går sladden in automatiskt av sig själv. IQ-befriade?


SKA STÄDA

Vi hade idrottsdag och gjorde olika pass. Och nån gång efter 1 fick vi sluta :) Jag var verkligen helt slut sen. Så det blev att lägga sig ganska tidigt.
Idag fick vi också sluta tidigt efersom vår sista lektion var inställd. Sen gick jag runt i stan och väntade på att klockan skulle bli 2, för jag skulle ha körlektion sen. Sen när jag kommer dit får jag veta att min körlärare är sjuk. Typiskt! De hade tydligen skickat ut sms och meddelat alla. Men tydligen hade jag inte skrivit in mitt nya nr där, så jag hade banne mig inte fått nåt sms. Åååh -.-

Nu ska jag städa. Det ser ut som kriget här. Får besök imorgon av tjejerna och måste plocka undan lite för att dom ens ska kunna komma in i rummet. Haha.

Tisdag, kan inte alla dagar vara som idag?

Började dagen med en rejäl och härlig sovmorgon eftersom vi har hemstudier på svenskan.
Sen hade vi bara 3 lektioner idag och jag ska väl inte påstå att de var så jobbiga heller. Första lektionen satt vi och kollade på en video med klippningar och sen på svenskan fick vi bara reda på vilka grupper vi skulle vara i sen när vi skulle göra grupparbete. Sist hade vi "spelhåla", som vår lärare så fint kallade det. HEHE. Vi spelade bland annat Twister och vårt hemmagjorda Med andra ord. Dessutom fick vi sluta en 1 timme tidigare, inte illa :)

Mina tre favvo tv-serier ;)

O.c.

Prison Break

Gossip Girl



Mobilinlägg - Hej bloggen! Hur har er dag ...

Mobilinlägg - Hej bloggen! Hur har er dag varit? Det är ju fars dag idag. Så idag blev det upp tidigt och duka fram frukost och ge lite paket och så. Annars har min dag varit ganska chill. Tagit det lugnt och kollat några avsnitt av oc. Perfekt sysselsättning på en söndag ;)


Lördag

Precis klippt min lillasyster. Blev bra, men hon tyckte nog att det var lite kort. Men det behövdes nu efter all blekning och det visste hon om.
Ska göra mig i ordning nu. Vi ska iväg sen för att fira farfar. Tusan vad social jag har blivit med min släkt.
Men måste rusa nu, vi ska vara där vid 4 så det är lite brått nu.

Igår

Var ju typ sjuk i torsdags, men igår mådde jag bättre så :) Hade däremot inte behövt komma så tidigt till skolan som jag gjorde. Vi kommer ha hemstudier på i-valet nu en period framöver. Så ett stort hål hade jag innan nästa lektion, haha. Sen hade vi matte och sist hantverk. Vi färgade våra dockor i egen design :)
Sen på kvällen åkte jag iväg och solade som jag lovat mig själv. Skönt och avslappnande!

GLÖMT VISA ER..

Lite kläder jag köpte när jag var i kalmar ;)





Är hemma idag.

Mådde inte bra imorse, mådde illa och så.. Så ingen skola för mig idag. Ganska skönt att få sova ut ändå. Det behövde jag! Men hoppas på att jag mår bättre imorgon, för annars missar jag så mkt i skolan som jag måste ta igen sen i efter hand.

Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla film ;)

Mobilinlägg - Veckan har varit sjukt stres...

Mobilinlägg - Veckan har varit sjukt stressig! Och jag är inte särskilt stresstålig. Men nu har jag äntligen gjort klart svenskaarbetet och fixat apuplats. Alltid ute i sista sekundm! Tänkte belöna mig med lite solning på fredag. Jag behöver lite avslappning (: NU SKA JAG SOVA!


Mobilinlägg - Åh, va trött jag är! Satt oc...

Mobilinlägg - Åh, va trött jag är! Satt och pluggade svenska hela dagen igår. Vi har ett arbete att göra som ska vara inlämnat nu på torsdag. Hade tänkt göra klart det idag när jag kom hem, men orkade inte. Är helt slut. Tur att vi iaf har lite sovmorgon imorgon (:


Mobilinlägg - Mot kalmar!

Mobilinlägg - Mot kalmar!


Shopping @ GBG

Lite av det jag köpte i göteborg :)




Torsdag

Tog en rejäl sovmorgon imorse. Härligt!
Har bara gått runt och chillat hela dagen. Någon dag ska man ju göra det också. Men får ganska mkt ångest när jag ser högen med böckerna från skolan som ligger här. Ligger faktiskt efter med ganska mkt.. som vanligt. Måste ta itu med det. Snart.

HEMMA

Åkte som sagt till gbg i söndags, och igår kväll kom vi hem igen.
Dagarna gick verkligen hur fort som helst när vi var där uppe. Vi hann inte med att göra så mkt mer än att shoppa. Och det gjorde vi i massor! Jag var nog den som hittade minst saker. Lite besviken blev jag att jag inte hittade mer. Men visst, det var en hel del pengar som spenderades ;)

Vi var framme i karlskrona igår runt 11-tiden. Vi skulle egentligen varit framme lite innan halv 11, men det var försenat i emmaboda. ¨

Nu ska jag svara på lite kommentarer och sen ska jag packa upp resväskan, för det orkade jag inte göra igår. Haha ;)

RSS 2.0